KĀPĒC FRANŠĪZĒTIES?

Franšīzes modelis piedāvā vairākas priekšrocības gan raugoties no franšīzes devēja puses, gan raugoties no franšīzes ņēmēja puses

FRANŠĪZES PRIEKŠROCĪBAS

RAUGOTIES NO FRANŠĪZES ŅĒMĒJA PUSES

  • Pārbaudīts biznesa modelis
  • Atpazīstams brends/zīmols
  • Mazāki riski uzsākot biznesu
  • Bizness ir sistematizēts (izstrādāti standarti, vadlīnijas, procedūras)
  • Zemāka bankrota iespējamība
  • Sākotnējais atbalsts uzsākot biznesu (tajā skaitā mārketinga atbalsts)
  • Regulārais atbalsts vadot biznesu (tajā skaitā mārketinga atbalsts)
  • Sākotnējās apmācības uzsākot biznesu
  • Regulārās apmācības vadot biznesu
  • Izmantot pieredzi (izvairīties no tipiskām kļūdām)
  • Pieredzes apmaiņa franšīzes tīkla ietvaros

FRANŠĪZES PRIEKŠROCĪBAS

RAUGOTIES NO FRANŠĪZES DEVĒJA PUSES

  • Tīkla attīstības ātrums – neieguldot laiku un pūles jaunas vietas atvēršanā, var attīstīt tīklu daudz ātrāk, pie tam bez papildus darbiniekiem. noņemot no saviem pleciem. Pateicoties franšīzes ņēmējiem ir iespēja paplašināt savu tīklu ātri, apsteidzot konkurentus.
  • Starptautiska ekspansija – tā kļūst ievērojami vieglāka un ātrāka kā arī satur daudz mazāk risku, jo franšīzes ņēmējs parasti ir ar labām zināšanām un kontaktiem konkrētajā tirgū.
  • Brenda atpazīstamība faktiski aug kopā ar jaunu vienību atvēršanu. Jo vairāk vietas, jo labāka brenda atpazīstamība
  • Finanšu kapitāls nāk no franšīzes ņēmēja, attiecīgi zemākas investīcijas
  • Atdeve no investīcijām (ROI) – pie zemākām investīcijām, ROI ir augstāks
  • Stabila ienākumu plūsma – pie stabilas ienākumu plūsmas, var plānot naudas plūsmu mārketingam, R&D, u.t.t.
  • Motivēts menedžments – franšīzes ņēmējs visbiežāk pats vada franšīzes vienību un ir atbildīgs par peļņas rādītājiem
  • Efektīvāka organizācijas struktūra – organizācija var sekmīgi attīstīties bez liela skaita darbinieku.
  • Ilgtermiņa attiecības – var drošāk investēt apmācībās, jo ir maza varbūtība, ka franšīzes ņēmēji aizies no kompānijas
  • Samazināta iesaistīšanās ikdienas darbos – franšīzes devējs primāri menedžē attiecības ar franšīzes ņēmējiem, savukārt franšīzes ņēmēji menedžē ikdienas darbus.
  • Labāki nosacījumi iepirkumiem – iepērkoties kolektīvi tiek panākta labāki iepirkuma nosacījumi no piegādātājiem
  • Franšīzes vienības darbības rādītāji parasti ir labāki par paša uzņēmuma vienībām.
  • Zemāks risks – pie zemākām investīcijām, risks zemāks. Franšīzes ņēmēji atbildīgi par personālu, telpu īri, u.t.t.
  • Kvalitātes kontrole – franšīzes ņēmēji parasti uztur savu struktūrvienību labākā formā nekā algoti darbinieki, kvalitāte ir ļoti svarīga.
  • Reklamēšanās – pēc franšīzes devēja pieprasījuma, franšīzes ņēmēji veiks iemaksas kopējā reklāmas fondā, kas tiks izmantots lai reklamētu brendu.

PIEREDZES STĀSTI

Daudzi uzņēmēji veiksmīgi attīstījuši savu biznesu, tieši pateicoties franšīzei un vēlas dalīties savā pieredzē, lai ar saviem padomiem palīdzētu gūt panākumus arī citiem

No trim picērijām līdz megafranšīzei. Fakti p...

Starptautiskā picu ķēde “Domino’s” šobrīd ir ārkārtīgi veiksmīga franšīzes kompānija, kas strādā vairāk nekā 85…

Evelīna Ozoliņa

4 minūtes

Peetri Pizza

Veiksmes stāsts vairāk nekā 30 gadu garumā – ...

Igaunijas picēriju tīkls “Peetri Pizza” dibināts pirms 30 gadiem. Šo gadu laikā tas kļuvis par…

Evelīna Ozoliņa

4 minūtes

Costa Coffee

Jaunais īpašnieks attīstīs “Costa Coffee” – a...

Latvijā pārstāvētā kafejnīcu tīkla “Costa Coffee” darbību pārņēmis starptautisks lidostu un dzelzceļa staciju mazumtirdzniecības uzņēmums…

Evelīna Ozoliņa

3 minūtes

AIZPILDI FRANŠĪZES TESTU UN UZZINI VAI ESI GATAVS FRANŠIZĒTIES!

UZ TESTU