“Virši-A”: Uzņēmēji regulāri izrāda interesi par kompānijas franšīzes attīstības iespējām

Uzņēmums “Virši-A” ir turpinājis audzēt savu tirgus daļu gan degvielas, gan pārējo preču segmentos, tādējādi kompensējot Covid-19 pandēmijas izraisīto negatīvo efektu uz degvielas mazumtirdzniecības tirgu, stāsta “Virši” valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Jānis Vība.

AS “Virši-A” ir straujāk augošais vietējās izcelsmes kapitāla uzņēmums ar 26 gadu darbības pieredzi Latvijas degvielas tirdzniecības nozarē. “Virši-A” tīklā ietilpst 64 spēka stacijas, no kurām 60 ir pilna servisa. Kopš dibināšanas 1995. gadā, uzņēmums audzis no 12 līdz 600 darbiniekiem, kas strādā visos Latvijas reģionos, kļūstot par vienu no iekārotākajiem darba devējiem Latvijā.

Turpinās paplašināt darbību

Uzņēmuma turpmāko gadu izaugsmes plāni paredz tālāku ģeogrāfiskā pārklājuma paplašināšanu un investīcijas infrastruktūrā, atverot jaunas un modernizējot esošās degvielas un alternatīvo enerģijas avotu uzpildes stacijas gan Rīgā, gan Latvijas reģionos. Jaunajā stratēģijā iekļauta arī būtiska jaunu produktu un pakalpojumu paplašināšana klientiem un sadarbības partneriem, īpaši attīstot alternatīvo enerģijas veidu piedāvājumu un veicinot to pieejamību Latvijā, stāsta Vība.

Virši” ir uz strauja izaugsmes ceļa, pēdējo piecu gadu laikā palielinot apgrozījumu par vairāk nekā 50%, kas 2020. gadā sasniedz 171,4 miljonus eiro. Savukārt provizoriskā neto peļņa 2020. gadā, salīdzinot ar 2016. gadu vairāk nekā trīskāršojusies, pieaugot līdz 5,1 miljonam eiro, bet EBITDA minētajā periodā pieaugusi vairāk nekā divas reizes, sasniedzot 7,6 miljonus eiro. 

Par spīti 2020. gada izaicinājumiem daudzās nozarēs, tostarp transporta sektorā, arī aizvadītajā gadā esam turpinājuši kāpināt uzņēmuma peļņas rādītājus, stiprinājuši savu konkurētspēju un tirgus daļu. Mūsu pārdošanas apjomi gan degvielas, gan veikala mazumtirdzniecības segmentā, kā arī uzņēmuma rentabilitāte 2020. gadā ir bijusi vēsturiski augstākajā līmenī. Pārliecinoša izaugsme, spēcīga komanda, veiksmīgi finanšu rezultāti un ambicioza turpmāko gadu attīstības stratēģija mūs iedvesmo tālākiem sasniegumiem,” uzņēmuma darbības rezultātus komentē Jānis Vība.

Gaidāma konsolidācija

ES īstenotās klimata politikas rezultātā nozarē arvien izteiktāka kļūst nepieciešamību “domāt zaļāk”. Kā redzam provizoriskajā “Transporta Enerģijas likumā” un citos nozari skarošajos dokumentus, nākotnē degvielas tirgotājiem arvien vairāk nāksies domāt, kā savā produktu klāstā integrēt dabai draudzīgākus degvielas veidus (elektrība, saspiestā dabasgāze, biometāns, sašķidrinātā dabasgāze ūdeņradis), lai spētu izpildīt gan valsts noteiktos kritērijus siltumnīcefekta gāzu (SEG) izmešu mazināšanā, gan tās degvielas īpatsvara audzēšanā, kas radīta no atjaunojamajiem energoresursiem,” saka Vība.

Vība paredz, ka Latvijas tirgū varēs turpināt vērot tirgus konsolidāciju, kuras ietvaros lielākie 4 tirgus spēlētāji palielinās savu tirgus daļu, savukārt mazākie tirgu dalībnieki to zaudēs. Visticamāk, nemainīga paliks arī salīdzinoši asā konkurence tirgū, kas, saprotams, klientam nāks par labu, jo galvenie tirgus spēlētāji būs spiesti īstenot arvien jaunus un atraktīvus klientus piesaistošus instrumentus. Nemainīga aktualitāte nozarē paliks kvalitatīva darba spēka pieejamība, jo par arvien izteiktāku tendenci kļūs tas, ka par viena un tā paša segmenta darbaspēku cīnīsies ar jauniem tirgus spēlētājiem arvien piesātinātāks mazumtirdzniecības tirgus. Uzņēmumiem tas liks domāt par arvien jaunu darbiniekus motivējošu instrumentu īstenošanu ikdienā, uzskata kompānijas vadītājs.

Esam turpinājuši audzēt savu tirgus daļu gan degvielas, gan pārējo preču segmentos, tādējādi kompensējot Covid-19 pandēmijas izraisīto negatīvo efektu uz degvielas mazumtirdzniecības tirgu. Pandēmijas periodā neesam apstājušies attīstībā, jo turpinājām attīstīt savu staciju tīklu gan būvējot jaunas stacijas, gan modernizējot esošās. Tāpat pagājušajā gadā būtiski uzlabojām ātro uzkodu sortimentu un mērķtiecīgi turpinājām pilnveidot uzņēmuma procesus. Ar “Virši-A” provizoriskajiem finanšu rezultātiem esam apmierināti, jo aizvadītajā gadā esam spējuši turpināt uzrādīt izaugsmi uzņēmuma rentabilitātes rādītājos,” saka Vība.

Kādas ir franšīzes priekšrocības?

Virši” kā zīmols jau ir pierādījis savu konkurētspēju tirgū. Straujā uzņēmuma attīstība tiek novērtēta arī citu uzņēmēju vidū un regulāri tiek izrādīta interese par “Virši” franšīzes attīstības iespējām. Iegādājoties “Virši” franšīzi, tās ņēmējs iegūst lielāku atpazīstamību, tīkla klientus, jaunas zināšanas un virkni citu zīmola priekšrocību, skaidro Vība.

Mēs franšīzes ņēmējam nododam lietošanā ne tikai atpazīstamu zīmolu, bet jau gatavu biznesa modeli ar izstrādātu konceptu un spēcīgiem produktiem. Franšīzes ņēmējam ir tiesības strādāt ar “Virši” degvielas uzpildes stacijās pieejamo produktu sortimentu – Latvijā grauzdētu Viršu kafiju, premium klases degvielu Virši EVO, plašu ēdienu piedāvājumu dažādām gaumēm un citiem klientu iecienītiem produktiem,” viņš piebilst.

Papildus tam, koncepta prasības ietver attiecīgu vizuālo noformējumu, tehnisko nodrošinājumu un klientu apkalpošanas standartus. Būtisks aspekts, kuru ievērojam – klients nedrīkstētu novērot atšķirības starp “Virši” stacijām un franšīzes ņēmēja pakalpojumiem, saka Vība.

Viņš piebilst, ka iespējamās tālākas sadarbības iespējas uzņēmums izvērtē, ja potenciālais franšīzes ņēmējs ir finansiāli stabils un uz attīstību orientēts, kā arī ar pieejamu zemes gabalu stratēģiski labā vietā.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus