KOOL Latvija: Notiek aktīvs darbs pie franšīzes modeļa paplašināšanas

Vietējais uzņēmums “KOOL Latvija” strauji pieteicis sevi Latvijas mazumtirdzniecības tirgū, divu gadu laikā atverot pirmās 10 “KOOL” zīmola degvielas uzpildes stacijas (DUS) un veikalus. Uzņēmums pašreiz ir uzsācis darbu pie jauna finansējuma piesaistes.

Uzņēmuma mērķis ir līdz 2021. gada beigām paplašināt “KOOL” tīklu līdz 20 DUS. Tādējādi uzņēmums vēlas palielināt tirgus daļu un nodrošinot daudz plašāku pārklājumu Latvijas teritorijā.

Kool Latvija

 

Kapitāla piesaistes procesa vadība uzticēta Latvijas finanšu un investīciju kompānijai “Callidus Capital”. Ar to uzņēmumam “KOOL Latvija” izveidojusies ilgstoša veiksmīga sadarbība. Pirmām kārtām tiek uzrunāti vietējie investori, lai uzņēmuma īpašnieku struktūrā saglabātu nozīmīgu vietējā kapitāla īpatsvaru. Tāpat uzrunāti arī Austrumeiropas reģionā strādājošie investīciju fondi.

“KOOL” ir pilnībā Latvijā izstrādāts DUS un veikala koncepts. Tā mērķis ir piedāvāt modernāko un mūsdienu patērētāju prasībām atbilstošāko pakalpojumu ērtas iepirkšanās un ātrās ēdināšanas jomā.

Uzņēmuma misija ir mainīt viedokli par ātrās ēdināšanas pakalpojumiem, pierādot, ka “ātrs ēdiens” var būt kvalitatīvs un pilnvērtīgs. “KOOL” DUS ēdienkarti ir izstrādājuši Latvijas pavāri. DUS sortimentā ir svaigi, uz vietas gatavoti ēdieni, kuru izejvielas tiek rūpīgi atlasītas un iepirktas no Latvijas ražotājiem.

Kopš 2017. gada “KOOL” DUS tīkla attīstībā ir ieguldīti vairāk nekā 7,5 miljoni eiro, atvērta pirmā “KOOL” franšīze un notiek aktīvs darbs pie franšīzes modeļa paplašināšanas.

Uzlabojas atpazīstamība

Pašlaik uzņēmums piedzīvo pozitīvus izaugsmes aspektus. Būtiski palielinājusies zīmola atpazīstamība un patērētāju uzticība zīmolam, kas vērojama apgrozījuma pieaugumā, tam dubultojies, salīdzinot ar 2018. gadu. Tāds mazumtirdzniecības rādītājs kā apgrozījums uz tirdzniecības zāles kvadrātmetru ir viens no augstākajiem Eiropā.

2019. gadā “KOOL” nozīmīgi pieaudzēja biznesa klientu bāzi, ienākot korporatīvajā segmentā ar caurspīdīgu degvielas cenas piedāvājumu, kas atšķiras no tirgū ierastās cenošanas pieejas.

“KOOL” franšīzes modelis potenciālajiem partneriem piedāvā gatavu biznesa konceptu. Tāpat tas piedāvā iespēju attīstīt uzņēmējdarbību, saņemot “KOOL” komandas atbalstu tirdzniecības vietas izveidei un klientu piesaistei.

Baltijas vadošās riska kapitāla investīciju kompānijas “BaltCap” partneris un “KOOL Latvija padomes loceklis Mārtiņš Jaunarājs: “Rūpīgi sekojot “KOOL Latvija” attīstībai un operatīvās darbības rezultātiem, kas uzrāda pastāvīgu pieaugumu, ir nepārprotami skaidrs, ka “KOOL” biznesa modelis strādā un tam ir potenciāls. Īsā laikā iegūtā pozitīvā reputācija un iestrādātie standarti ir labs pamats, lai “KOOL Latvija” straujiem soļiem tuvotos plašākam patērētāju lokam.”

“KOOL” tīkla izaugsmes plāna pamatā ir pieaugošais pieprasījums pēc mūsdienīga pakalpojuma līdz ar sabiedrības pelnītspējas un patēriņa izaugsmi. Uzņēmums turpinās fokusēties uz savu pamatdarbību – kvalitatīvu ātrās ēdināšanas piedāvājumu, kā arī degvielas tirdzniecību.

KOOL Latvija

Par “KOOL Latvija”

KOOL Latvija” dibināts 2016. gada oktobrī, sadarbojoties vietējiem privātajiem investoriem un “ZGI-3” alternatīvo ieguldījumu fondam, lai radītu un attīstītu jaunu degvielas uzpildes tīklu Latvijā. 2018. gada nogalē par nozīmīgu “KOOL Latvija” kapitāldaļu turētāju kļuva “BaltCap Izaugsmes Fonds” (“BaltCap Growth Fund”), iegādājoties aptuveni 30% uzņēmuma kapitāldaļu. Pirmā uzpildes stacija tika atvērta 2017. gada septembrī. Šobrīd atvērtas jau desmit “KOOL Latvija” degvielas uzpildes stacijas un veikali. Tie atrodas Rīgā, pie Jūrmalas šosejas, Piņķos, Ādažos, Sauriešos, Līgatnē, Valmierā un Jelgavā.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus