Pašpārliecinātība ir iezīme, ko vērts attīstīt

Pašpārliecinātība cilvēkam ir viens no būtiskākajiem veiksmes priekšnosacījumiem ne tikai biznesā, bet arī privātajā dzīvē. Tas ir nozīmīgs aspekts, veidojot tādu dzīvesstilu, par kādu pats var lepoties, tā var vai nu virzīt pretī mērķim vai salauzt to jau pašā saknē. Lielā mērā pašpārliecinātība ir saistīta ar kritiku un jo īpaši – ar paškritiku, un nereti daudzi no mums biežāk liek sev justies sliktāk, nevis labāk.

Biznesa pasaulē pašpārliecinātība ļaus virzīties pa to ceļu, par kuru franšīzes devējs vēlas. Nereti inteliģenti un spējīgi uzņēmēji tā arī paliek pie jautājuma: „un ja nu?”, jo tos moka šaubas.

Ja franšīzes izveidē pieļauta kļūda, nevajag pie tā apstāties un mocīties pašpārmetumos, bet gan uztvert to kā mācību un iegūt pieredzi. Ja franšīzes devējs spēs mainīt savu attieksmi pret situāciju un pieņemt savas kļūdas kā dabisku biznesa sastāvdaļu un virzīties tālāk, ātri vien būs redzami rezultāti. Tāpat, atmetot savas paškritiskās domas, vieglāk būs iespējams pieņemt lēmumus un darbs būs vieta, kur gūt izaugsmi, nevis slēpties, tādējādi būs iespēja attīstīt tālāk biznesu un slēgt pirmos līgumus ar franšīzes ņēmējiem.

Protams, neliela paškritika samērīgos daudzumos var būt pozitīvs aspekts – tādā veidā iespējams novērtēt sava darba ētisko pusi un konstatēt, kā uzlabot savu darbību, lai veicinātu biznesa izaugsmi un nojauktu barjeras jaunu franšīzes ņēmēju piesaistei. Konstruktīva paškritika ir vērsta uz optimistiskāku pieeju, fokusējoties uz tām teritorijām, kuras nepieciešams uzlabot.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus