Kādi ir būtiski faktori pirmo franšīzes līgumu noslēgšanai?

Daudziem uzņēmējiem rodas jautājums, kā jauna franšīzes kompānija spēj noslēgt pirmos līgumus ar franšīzes ņēmējiem, ja zīmols nav atpazīstams? Tādēļ šajā blogā tiks apskatīti faktori, kuri ļauj attīstīties no mazpazīstama uzņēmuma līdz zināmai franšīzes kompānijai.

Jāatceras, ka kompānijas dibinātājs ir tās zīmols. Tā ir viņa biznesa iedvesma un kaislība. Tas ietver to, kā viņš izturas pret saviem klientiem un darbiniekiem. Tas ir veids, kā viņš vietējā tirgū reklamē savu biznesu. Un tās nav tikai pūles attiecībā uz reklāmu, bet pamata centieni un attieksme pret to.

Sākumā franšīzes ņēmēji bieži vien ir klienti, ar ko ir samērā viegli noslēgt līgumu, jo daudzi no viņiem vēlas zināt, kā vadīt biznesu. Daudzi vēlas kļūt par konkrētā uzņēmuma franšīzes ņēmējiem, jo uzskata, ka šis bizness ir plaukstošs, savukārt uzņēmuma vadītājs vienmēr ir smaidīgs un apmierināts. Lai panāktu šādu priekšstatu, nepieciešams pielikt pūles sabiedrisko attiecību veidošanā.

Potenciālais franšīzes ņēmējs balstīs savu lēmumu atvērt franšīzi, balstoties uz attiecību veidošanu ar franšīzes devēju. Viņi salīdzinās konkrētā franšīzes devēja piedāvāto iespēju ar citām līdzīgām iespējām.

Ideāli ir, ja ne tikai pats pirmais franšīzes ņēmējs darbojas tajā pašā tirgū, kur kompānijas galvenā mītne, bet arī daži nākamie, jo ir būtiski paplašināties vietējā tirgū, līdz tas ir aizņemts, ir attīstītas atbalsta sistēmas un uzņēmuma koncepcija ir gatava iziešanai ārpus sākotnējā tirgus.

Dažreiz nav labi uzreiz slēgt līgumus ar kandidātiem uz visu valsti vai reģionu, un tā vietā sākumā orientēties uz dažām pilsētām vai valstīm, kas ir tuvāk galvenajam birojam. Šajā gadījumā varam runāt par kontrolētu izaugsmi, lai novērstu pārmērīgi strauju izaugsmi, kas var novest pie nespējas nodrošināt franšīzes ņēmējiem nepieciešamo atvalstu.

Līdz ar to ir būtiski veidot sistēmu, kas viegli izskaidro uzņēmuma dibinātāja vīziju attiecībā uz uzņēmuma nākotni un, ja tas ietvers kontrolētu attīstības plānu ar solījumu aktīvi piedalīties franšīzes ņēmēja pārdošanas procesos, tad iespēja pārdot pirmās franšīzes būs daudz lielākas.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus