Kā uzraudzīt par sevi pieejamo informāciju internetā?

Pastāv apgalvojums: „Ja kaut kas tiek publicēts internetā, tā ir patiesība” un daļa cilvēku tam tic, bet daļa – vīpsnā. Tomēr franšīzes devēji zina, kāda ir interneta tumšā puse un kā tajā publicētā informācija var ietekmēt uzņēmuma reputāciju – internetā nereti ir pieejams tik daudz pretrunīgas informācijas, ka ir grūti saprast, kas ir taisnība un kas – meli. Tieši tādēļ ir nozīmīgi pievērst daudz uzmanības zīmola reputācijas aizsardzībai un atvēlēt laiku informācijas publicēšanai par uzņēmumu.

Sākotnēji būtu jāizprot, kā domā klients un potenciālie franšīzes ņēmēji. Klienti izmantos interneta meklētāju, lai ātri atrastu, kas tuvākajā apkārtnē piedāvā produktu vai pakalpojumu. Kad tas atrasts, klients vēlas izlasīt trešo pušu atsauksmes un reitingus. Tāda pati rīcība ir arī no franšīzes ņēmēju puses, kuri vēl arī aplēš, cik varētu pelnīt ar šī franšīzes biznesa palīdzību.

Tādējādi ir būtiski divi faktori: 1) informācijas precizitāte un 2) informācijas drošība. Franšīzes ņēmējs franšīzes devēja mājaslapu bieži vien pamatā izmanto kā vietni, kur iegūt informāciju par uzņēmumu, taču pēc tam arī izlasa klientu vai citu trešo pušu pieredzi. Kur viņi atrod šo informāciju? Ir mājaslapas, kurās ir uzticama informācija par franšīzes biznesu, un kuru apmeklē gan potenciālie, gan esošie franšīzes ņēmēji. Tomēr, kā mēs zinām, nevienā vietnē nebūs pilnīgi objektīva informācija.

Kāds ir risinājums? Sākotnēji vajadzētu izveidot definīciju specifiskiem terminiem: veiksmei, neveiksmei un citiem. Tālāk būtu jāizveido metode, kā to mērīt un jādara tas regulāri, atspoguļojot šo informāciju. Otrs faktors ir informācijas avots. Patlaban daudzas mājaslapas un tā saucamie eksperti veido informāciju par zīmoliem un kompānijām, taču ir jautājums, vai viņi savos izteikumos ir korekti un precīzi? Vai viņiem ir kādi aizspriedumi pret uzņēmumiem, nozari? Daudziem ir, tādēļ franšīzes devējam ir jāatrod veidi, kā palīdzēt potenciālajam franšīzes ņēmējam saprast, ka pārlieku liela paļāvība uz šādiem informācijas avotiem var novest pie nepareiziem secinājumiem.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus