Narvesen franšīzes ņēmējs: Aiz muguras ir milzis, kas atbalsta

Uzsākot uzņēmējdarbību, daudzos gadījumos var apdedzināties vai iecerētā biznesa ideja “neaiziet”, taču franšīzes gadījumā tā nevar būt, secinājis SIA Narvesen Baltija franšīzes ņēmējs Raimonds Saulītis, kurš vada lielāko Narvesen tirdzniecības vietu Vecrīgā, Kaļķu ielā 28. Intervijā portālam franchising.lv viņš stāsta par savu pieredzi uzņēmumā. 

Ko darījāt iepriekš, vai bijāt saistīts ar uzņēmējdarbību un bija kāda pieredze šajā jomā?

Iepriekš 11 gadus strādāju Circle K un vadīju vienu no degvielas uzpildes stacijām. Līdz ar to man bija pieredze tirdzniecībā. Darbs tiešā veidā bija saistīts ar mazumtirdzniecību, kur guvu vērtīgu pieredzi gan komandas vadīšanā, gan darbinieku atlasē un veikala darbībā.

Cik ilgi jau esat Narvesen franšīzes ņēmējs?

Narvesen franšīzes ņēmējs esmu jau teju divus gadus.

Kā uzzinājāt par Narvesen franšīzi?

Par franšīzi biju dzirdējis jau iepriekš gan no paziņām, kas strādā Narvesen, gan no paziņām, kas paši bija Narvesen franšīzes ņēmēji. Pieteicos un intervijā pierādīju, ka man var uzticēties. Šaubu par šo lēmumu man nebija, taču drosmi tas prasīja. Bija jābūt pārliecinātam par savu lēmumu.

Kā izlēmāt par labu franšīzei un kāpēc tieši Narvesen?

Man vienmēr ir gribējies ko savu, jau sen. Šis bija tas solis, iespēja gūt milzīgu pieredzi. Daudz kur var apdedzināties vai iecerētā biznesa ideja “neaiziet”, taču franšīzes gadījumā tā nevar būt. Ir gatava starta platforma un, ja uzsāc šo sadarbību ar lielu pārliecību, tad viss izdodas.

Mani iedrošināja tas, ka Narvesen ar salīdzinoši nelieliem personīgajiem līdzekļiem varu startēt uzņēmējdarbībā. Kur gan vēl Vecrīgas sirdī ar salīdzinoši tik nelielu ieguldījumu var uzsākt savu biznesu? Es redzēju iespēju nopelnīt un redzu nepārtrauktas izaugsmes iespējas. Es tiešām redzu sava darba rezultātus un ieguvumus. Es noteikti vēlos šeit strādāt ilgtermiņā un šobrīd domāju, ka noslēdzoties pirmajam trīs gadu līgumam, iespēju vadīt Narvesen franšīzi pagarināšu uz atkārtotu trīs gadu termiņu.

Kādas ir priekšrocības, ja esi franšīzes ņēmējs? Kādi ir labumi, ko sniedz franšīzes devējs?

Jau tas, ka man aiz muguras ir tāds “milzis”, kas atbalsta, ir ļoti daudz. Narvesen sniedz atbalstu ar reklāmas un mārketinga aktivitātēm. Tas ir ļoti moderns, mūsdienīgs uzņēmums, kas tiešām iet ļoti ātriem soļiem uz priekšu un nepārtraukti attīstās, tāpēc arī franšīzes ņēmējam ir jābūt vienā solī uz kopīgiem mērķiem un jāspēj visus jauninājumus ieviest arī dzīvē.

Vērtīgākais ir man sniegtā iespēja būt daļai no tik dinamiska uzņēmuma ar plašu vērienu un skatu uz nākotnes attīstību. Ja salīdzinu Narvesen ar apkārtējo tirgu, strādājot šajā vidē un skatoties uz mazumtirdzniecību no uzņēmēja puses, es tiešām jūtu, ka katru mēnesi tiek domāts kā nostiprināt tirgus līdera pozīciju. Otrs – pilnveidošanās, attīstība, investīcijas – tas ir ļoti liels ieguvums un par to franšīzes devējs domā un dara nepārtraukti. Tā ir ļoti ciešā sadarbība – teorētiski mēs esam sadarbības partneri, taču mums ir kopīgi mērķi, līdz ar to jūtos kā “savējais” – viens no komandas. Ir tā piederības sajūta.

Arī sadarbībā ar citiem franšīzes ņēmējiem, no vienas puses esam konkurenti, taču no otras regulāri komunicējam, visi esam līdzīgi domājoši un, ņemot vērā, ka visi ejam uz kopīgu mērķi, tad labprāt aprunājamies, sniedzam viens otram labus padomus, dalāmies pieredzē. Tas ir tāds ļoti interesants modelis – konkurents un draugs, viss vienā. Manuprāt, tas ir mūsdienīgs un gudrs bizness.

Kādi ir lielākie izaicinājumi franšīzes ņēmējam?

Sākotnēji tie noteikti ir visi juridiskie jautājumi. Ja nav bijusi pieredze ar uzņēmējdarbību, tad firmas dibināšana ir process, ko apgūt. Galvenais uz visām lietām skatīties pozitīvi, nekas nav neizdarāms.

Uzsākot uzņēmējdarbību bija ļoti jāmaina domāšana, jo bija jāreģistrē savs uzņēmums, tas jāvada, turklāt kļuvu par daļu no liela, starptautiska uzņēmuma, kas visur ir atpazīstams un prasa augstu atbildības sajūtu pret kvalitāti un uzņēmuma kopējām vērtībām. Katru dienu par to jāpiedomā. Nonākot otrā pusē, kur vairs neesi darba ņēmējs, bet gan uzņēmējs, gan daļa no liela, starptautiska uzņēmuma, ir jāmaina domāšanā par tirdzniecību, jāmācās skatīties daudz plašāk.

Ja Jūs sāktu šo biznesu no pirmās dienas, vai būtu kaut kas, ko darītu savādāk – kas?

Es nemainītu neko. Man patīk tas, ko es daru. Neviens neteica, ka būs viegli. Es vadu savu uzņēmumu, pats esmu gan kases maiņās, gan izvietoju preci, veicu visus administratīvos darbus. Veikala dzīvē ir jāiesaistās ļoti aktīvi. Tā veiksmes atslēga ir tajā, ka man tiešām ļoti patīk tas, ko es daru un man ir lieliska komanda. Lai gan šķiet, ka jau tūlīt būs pagājuši divi gadi, vienalga katra diena ir citādāka, komandas vadīšana, tikšanās ar cilvēkiem. Garlaicīgi nav un plāni nākotnē ir lieli. Man jau no sākuma bija stipra pārliecība par to, ko es daru. Sava veida ieguvums – ja nevēlies darbu no 09:00 līdz 17:00, tad savs uzņēmums sniedz priekšrocību savu darba laiku plānot brīvāk. Protams, neaizmirstot, ka ja vajadzēs, uz darbu būs jānāk arī divpadsmitos naktī. Nevienu mirkli nenožēloju, ka mainīju savu ikdienu un spēru šo soli uzņēmējdarbībā.

Kādu padomu varat sniegt topošajiem franšīzes ņēmējiem?

Mans moto bija tāds: ja es tagad nepamēģināšu, tad arī neuzzināšu, kā ir strādāt sev. Ja ir iespēja, tad jāriskē un jādara. Tiem kas dara, tiem arī izdodas. Ja ir iespēja pamēģināt ko jaunu, vajag! Protams, tā ir uzdrīkstēšanās, bet tas ir tā vērts. Laiks tik ātri paskrien, ka atskatoties domāju, kādēļ nepamēģināju jau agrāk. Esiet drosmīgi un sanāks!

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus