ELVI

“ELVI” pierādījis, cik veiksmīgi var attīstīties ar franšīzes palīdzību

ELVI” zīmols izveidots pirms vairāk nekā 20 gadiem un ir viens no vecākajiem Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu tīkliem. Kopš tā laika uzņēmumam izdevies izveidot veiksmīgi strādājošu tīklu un tas paveikts ar franšīzes palīdzību. Arī šajā gadā “ELVI” plānojis attīstīties.

Kā radies “ELVI”?

“ELVI” zīmols radās 2000. gadā. Šajā laikā Latvijas mazumtirdzniecības vidi strauji pārņēma ārvalstu zīmoli un Latvijas uzņēmējiem bija skaidrs – lai veiksmīgi konkurētu, spēki ir jāapvieno. Meklējot labākās uzņēmējdarbības attīstības un sadarbības formas, uzņēmums pie domas attīstīt savu franšīzi.

“Tolaik franšīze Latvijā vēl bija mazpazīstams biznesa modelis – mēs kļuvām par sava veida franšīzes pionieriem – meklējām ārvalstu pieredzi, modulējām to Latvijas situācijai, un – izdevās!” atceras SIA “ELVI Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine.

Veiksmīga kombinācija

Kas palīdzējis gūt panākumus? “Neatlaidība, uz attīstību un inovācijām orientēts darbs un pieredze. Mēs Latvijas tirgū darbojamies jau 23 gadus – esam šo tirgu iepazinuši “līdz kaulam”. “ELVI” franšīzes devēju uzņēmumu radīja apņēmīgi vietējie tirgotāji, kas saprata, ka pašmāju tirgotāji spēs veiksmīgi pastāvēt un konkurēt ar nospiedošo svešzemju zīmolu kopumu tikai tad, ja spēs apvienoties un piedāvāt mūsdienīgām prasībām atbilstošus pakalpojumus,” uzsver Laila Vārtukapteine.

“Mēs jau no pašiem pirmsākumiem esam pazinuši mūsu cilvēkus – mums nav bijusi nepieciešamība izmantot starptautiskajā mārketingā plaši pazīstamo padomu “act as local*”, jo mēs esam vietējie. Jā, gadu gaitā ir bijuši veiksmīgāki un mazāk veiksmīgi brīži, taču tieši neatlaidība, savu pircēju vajadzību izzināšana, radošums darbā, ieviešot inovācijas, ir palīdzējis mums uzkrāt vērienīgu pieredzi tirgū. Esam sapratuši, kas strādā un kas nestrādā; atraduši savu nišu; sapratuši, kā atmest lieko, un “turam roku uz pulsa” par aktuālajām tendencēm uzņēmējdarbībā un biznesā,” viņa piebilst.

Turpina augt

Kā liecina jaunākie dati, arī pērn“ELVI” izdevies piedzīvot izaugsmi. 2022. gadu uzņēmums noslēdzis ar 7% apgrozījuma pieaugumu, savukārt par 4% audzis arī kopējais čeku skaits veikalos.

“ELVI” par savu 2023. gada prioritāti izvirzījis pircēju pieredzes uzlabošanu, kas ietver gan veikalu tīkla sakārtošanu, gan arī sortimenta pilnveidošanu un lojalitātes programmas attīstību, nodrošinot papildu servisus klientiem. Investīcijas plānotas arī loģistikas centrā, kas jau patlaban nodrošina piegādes vairāk nekā pusei no visām veikalā esošajām precēm, bet svaigo preču grupā sasniedz jau 85%. Šogad paredzēts pilveidot loģistikas pakalpojumus un kapacitāti, lai varētu nodrošināt iespējami lielu svaigu produktu piegādi veikaliem visā Latvijā.

Jaunu veikalu atvēršana viennozīmīgi ietilpst “ELVI” tuvākajos plānos. Nupat, februāra nogalē atvērts jauna koncepta tirdzniecības kvartāls Mārupē, aprīļa sākumā durvis vērs jauns “ELVI” Lielvārdē, drīzumā tiks atvērts jauns “ELVI” Kadagā, vēl vairāki objekti šobrīd ir būvniecības stadijā un “ELVI” saimei pievienosies jau pārskatāmā nākotnē. Tāpat uzņēmums turpina regulāras veikalu rekonstrukcijas, lai uzlabotu jau esošās tirdzniecības vietas.

“Jā, mēs esam atvērti sadarbībai ar jauniem franšīzes partneriem, kas meklē attīstības ceļus savam biznesam. Aizvadītā ziema ir būtiski pastiprinājusi uzņēmēju interesi par sadarbību, jo strauji augošās izmaksas un preču cena daudziem ir likusi pārdomāt sava biznesa rentabilitāti un attīstības iespējas tālākam darbam,” stāsta Laila Vārtukapteine.

 

 

 

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus