franšīze

Prognoze: Šis gads pavērs jaunas iespējas franšīzes jomā

2022. gadā notika spēcīga franšīzes biznesa atgūšanās. Visa pagājušā gada laikā varēja vērot, ka arvien vairāk franšīzes zīmolu turpināja augt un atgriezties normālā režīmā pēc pandēmijas.

Starp tām nozarēm, kas uzrādīja lieliskus rezultātus franšīzes jomā, bija daudzas. Starp tām var minēt tādas nozares, kā, piemēram, ātrās ēdināšanas restorāni, mājokļu uzlabošanas uzņēmumi, dažādi individuālo pakalpojumu sniedzēji, izglītības jomas franšīzes un ar mājdzīvnieku aprūpi un barošanu saistīti uzņēmumi. Tieši franšīzes uzņēmumi, kas strādā šajās un arī citās kategorijās palīdzēja pērn virzīt globālās ekonomikas izaugsmi.

Kaut arī 2022. gads franšīzes nozarei bija iespaidīgs, aizvien pastāv dažādi izaicinājumi. Tie ir saistīti ar piegādes ķēžu kavējumiem, augošajām darbaspēka izmaksām un spēju atrast darbaspēku, kā arī cīņu ar pieaugošajām kredītu likmēm un inflāciju. Tomēr, neskatoties uz to, Starptautiskā Franšīzes asociācija prognozē, ka līdz gada beigām pērn franšīzes vienību skaits pieaugs.

Arī citi starptautiskie franšīzes nozares eksperti paredz, ka 2023. gads pavērs jaunas iespējas franšīzes jomā. Jāatceras, ka šis ir bizness, kas nelīdzinās nevienam citam. Ar franšīzes palīdzību iespējams uzsākt savu biznesu jebkurā no vairāk nekā 300 dažādām nozarēm. Turklāt vienlaikus iespējams izmantojot jau pārbaudītu un izveidotu biznesa modeli. Tāpat franšīzes ņēmēji var būt droši, ka franšīzes devējs sniegs nepieciešamo atbalstu gan biznesu uzsākot, gan arī ikdienas darbā, kad franšīzes ņēmējam radīsies kādas neskaidrības vai jautājumi.

Šo ilgo gadu laikā, kopš pastāv franšīze franšīzes devēji ir radījuši ilgtspējīgu biznesa modeli. Tāpat franšīzes devēji jau izsenis izveidojuši stabilu attiecību modeli, kā sadarboties ar franšīzes ņēmējiem, lai padarītu sava uzņēmuma izaugsmi vēl straujāku. Tādēļ, neskatoties uz dažādiem ekonomikas izaicinājumiem, franšīzes uzņēmumi visdrīzāk būs tie, kuri turpinās uzplaukt. Tas ļaus franšīzes devējiem un ņēmējiem arī turpmāk nodrošināt ekonomikas izaugsmi. Franšīze ir viens no aizraujošākajiem biznesa modeļiem, kurā ikviens var atrast sev piemērotu nodarbošanos.

Jāatgādina, ka franšīze ir tāds uzņēmējdarbības veids, ar kuras palīdzību kompānijas īpašnieks piešķir citai personai vai uzņēmumam tiesības iesaistīties viņa biznesā, piedāvājot, konkrētas preces vai pakalpojumus. Tas tiek darīts saskaņā ar franšīzes devēja iepriekš izstrādātu mārketinga plānu vai shēmu un biznesa standartiem. Slēdzot franšīzes līgumu, franšīzes devējs ļauj franšīzes ņēmējam izmantot sava uzņēmuma preces. Tāpat franšīzes ņēmējs var izmantot arī uzņēmuma nosaukumu, reputāciju, darbības koncepciju, dažādas sistēmas un daudz ko citu.

 

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus