Ukrainas uzņēmums gatavs konkurēt ar “Bolt” un “Uber” un piedāvā franšīzi Latvijā

Ukrainas IT uzņēmums “Uklon” izveidojis transporta ekosistēmu, kas ietver transporta, piegādes, koplietošanas un citus līdzīgus pakalpojumus. Uzņēmums nebaidās konkurēt ar starptautiskām kompānijām kā “Bolt” un “Uber”, un tagad “Uklon” ir gatavs ar franšīzes palīdzību paplašināties arī Latvijā.

Uzņēmuma vadītājs Maksims Ostapjuks stāsta, ka 12 gadu laikā uzņēmums ir izveidojis produktu, kas kļuvis par daudzu ukraiņu pilsētas dzīves daļu. Tagad “Uklon” ir gatavs dalīties ar sava produkta panākumiem un piedāvā citiem uzņēmējiem kļūt par Ukrainas pārstāvjiem starptautiskajā biznesa arēnā.

Ideja radās jau iepriekš

Ideja par “Uklon” kā starptautisku franšīzi radusies vēl pirms Krievijas iebrukuma.

“Potenciālais sadarbības partneris tolaik ieradās pie mums un vaicāja, vai ir iespējams iegūt “Uklon” franšīzi,” stāsta Maksims Ostapjuks. “Mūs šis piedāvājums ieinteresēja, tādēļ sākām pētīt iespējas, un galu galā izlēmām, ka nākamais solis būs franšīzes izveide. Jāatzīst, ka karš ievērojami paātrināja mūsu darbību, un 2-3 mēnešu laikā mums izdevās ieviest “Uklon” franšīzi,” viņš dalās pieredzē.

“Mēs paveicām lielu darbu, lai sagatavotu visus nepieciešamos materiālus franšīzes ieviešanai. Biznesam bija nepieciešams izveidot modernu programmatūru, ko iespējams pielāgot vietējam tirgum un kas ir viegli adaptējama, tāpat bija jāizveido atbalsta komandas konsultācijas, franšīzes rokasgrāmata, kurā ir raksturota identitāte un iespēja pielāgot vietēja tirgum. Tas prasa pamatīgu izpratni par uzņēmuma darbības procesiem un gatavību pastāvīgi uzturēt biznesu,” viņš skaidro.

“Uklon” attīsta un atbalsta Ukrainas vadošo pārvadājumu pakalpojumu, un ir spējis saglabāt līdera pozīcijas tirgū, veiksmīgi konkurējot ar tādiem labi finansētiem un globāliem tirgus spēlētājiem kā “Bolt” un “Uber”. “Uklon” pakalpojumu spektrs aptver 28 pilsētas Ukrainā. Diemžēl šobrīd Krievijas iebrukuma dēļ pakalpojums ir apturēts divās pilsētās – Hersonā un Mariupolē.

Uzņēmums ļoti izjūt arī rietumu kaimiņu atbalstu.

“Es sāku saņemt vēstules no potenciālajiem partneriem, kuri bija gatavi mūs atbalstīt. Burtiski nākamajā dienā pēc tam, kad “Yandex” serviss Latvijā tika bloķēts, potenciālais partneris no Rīgas mums rakstīja: “Šeit cilvēki pauž milzīgu atbalstu Ukrainai un viņu pilsoņiem. Puiši, jums jāaizpilda šis tirgus, kad “Yandex” aizies”,” atminas Maksims Ostapjuks.

Piemērots ikvienam

Pēc viņa teiktā, pārvadājumu pakalpojumu bizness ir ļoti ilgtspējīgs. Ikvienam cilvēkam nepieciešams pārvietoties pa pilsētu, pat neskatoties uz Covid-19 vai karastāvokli, saka Maksims Ostapjuks. Bizness braucienu pakalpojumu jomā var būt lielisks papildinājums citiem pakalpojumiem (piegāde, e-komercija, automašīnu koplietošana vai autonoma). Turklāt darbību mobilitātes jomā ir iespējams būtiski paplašināt – jūs varat sākt ar taksometra pakalpojumu piedāvāšanu un pēc tam paplašināt darbību līdz motorolleru nomai un citiem pakalpojumiem.

“Uklon” turpina attīstīties, un šobrīd uzņēmums jau ir sarunu procesā ar vienu lielu uzņēmumu, kuram jau ir izveidota sava pakalpojumu ekosistēma.

““Uklon” šādu biznesu var lieliski papildināt. Uzņēmuma pakalpojumi var sniegt saviem partneriem daudz lielāku saikni ar lietotājiem, piemēram, nodrošināt piegādi no saviem veikaliem vai organizēt loģistikas atbalstu e-komercijas uzņēmumiem,” norāda Maksims Ostapjuks.

Kā franšīzes devējs kompānija papildus programmatūrai un detalizētiem franšīzes procesa aprakstiem palīdz visā franšīzes biznesa uzsākšanā, sākotnējās personāla apmācībās, kā arī visu nepieciešamo biznesa nodaļu un finanšu modeļu ieviešanā.

“12 gadu laikā mēs esam veikuši nozīmīgu ceļu, no “garāžas uzņēmējiem” kļūstot par pazīstamu Ukrainas IT uzņēmumu. Ukraiņi var lepoties ar “Uklon”, jo tehnoloģiju un funkcionalitātes ziņā spēj turēt līdzi globālajiem spēlētājiem, un atsevišķos aspektos pat tos pārspēj. Kara laikā, kad pieteikumu skaits ir ievērojami samazinājies, mēs nedomājam padoties. Gluži pretēji – grūtos laikos tiek pieņemti drosmīgi lēmumi. Es uzskatu, ka Ukrainas uzņēmumi jebkurā vietā ārpus valsts ir gatavi sniegt patiesi neatkarīgu un Eiropas līmenim atbilstošu pakalpojumu,” saka uzņēmuma vadītājs.

Viņš uzsver, ka franšīzes priekšrocība ir tāda, ka šī paplašināšanās neprasa lielus ieguldījumus. Tomēr franšīzes partnerim jābūt gatavam pārvarēt izaicinājumus sarunu procesā, lai spētu uzsākt tādu tehnoloģiju biznesu kā kopbraukšanas pakalpojumi.

“Jums ir jādara viss labākais, jums ir jācīnās par saviem klientiem. Lojāla attieksme pret ukraiņiem automātiski nenozīmē “zaļo gaismu” jūsu biznesa uzsākšanai. Tikai lielisks produkts un profesionāls komandas darbs var dot vēlamos rezultātus,” saka Maksims Ostapjuks.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus