Franšīze pašreizējos ekonomiskajos apstākļos ir piemērotākais biznesa modelis

Gan uzņēmumu īpašniekiem, gan franšīzes devējiem, gan franšīzes ņēmējiem pēdējie divarpus gadi ir bijuši izaicinājumiem pilni – pandēmija, ilgie ierobežojumu periodi, Krievijas iebrukums Ukrainā, dzīves dārdzības krīze un prognozes par recesiju vairākās valstīs. Šādā situācijā daudzi franšīzes devēji un franšīzes ņēmēji sāk bažīties, vai šobrīd nav pārāk liela nenoteiktība, lai uzsāktu jaunu biznesu. Taču labā ziņa – franšīze laika gaitā ir sevi pierādījusi un kā uzņēmējdarbības modelis ir izrādījusies noturīga citu ekonomisko krīžu laikā, tādēļ visdrīzāk būs piemērotākais biznesa modelis arī šobrīd.

Kuri ir faktori, kas franšīzes devējiem dod cerības, raugoties uz nākamajiem divpadsmit mēnešiem un vēl ilgāk?

Vairāk potenciālo franšīzes ņēmēju

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās neizbēgami noved pie pārstrukturizēšanas, darbinieku atlaišanas, tādējādi pieaug to cilvēku skaits, kuri meklē jaunu darbības virzienu un karjeras maiņas iespējas. Tās ir lieliskas ziņas franšīzes zīmoliem, kuri var piedāvāt franšīzes ņēmējam iespēju kontrolēt savu dzīvi un kļūt par uzņēmuma īpašniekiem, saņemot pretī drošību, ka viņi būs daļa no jau izveidota zīmola.

Pārbaudīts biznesa modelis

Ikvienam, kurš vēlas uzsākt jaunu biznesa ideju, piekļuve finansējumam laikā, kad ekonomika neaug tik strauji, neizbēgami ir liels izaicinājums. Tomēr aizdevēji, visticamāk, labvēlīgi vērtēs finansējuma pieteikumu, ja redzēs, ka tā ir franšīze, kas jau veiksmīgi darbojas, nevis jauns, neatkarīgs uzņēmums, kas saistās ar augstāku risku.

Tādējādi franšīzes ņēmēji jau gūst labumu no izveidotā biznesa modeļa, kas jau veiksmīgi strādā – visas dārgās un laikietilpīgās kļūdas ir izlabotas, lai nu varētu doties ceļā uz panākumiem.

Sistēmas spēks

Nenoteiktības apstākļos atbalsts, ko franšīzes ņēmējs gūst no franšīzes devēja un plašāka franšīzes ņēmēju tīkla, ir nenovērtējams, un tas ir viens no iemesliem, kāpēc franšīzes uzņēmumiem ir labāki panākumi nekā neatkarīgiem uzņēmumiem. Tuvojoties nākamajam vētrainajam periodam, franšīzes zīmoli var ne tikai piedāvāt pārliecību, atbalstu un palīdzību, kas balstīta uz pieredzi, bet var arī izmantot savas priekšrocības, jo strādājot kopā iespējams samazināt izmaksas, vienoties par izdevīgākiem tirdzniecības nosacījumiem un panāktu lielāku ietekmi ar reklāmām. Jau izveidotie franšīzes uzņēmumi savā darbības laikā būs izturējuši arī dažādas grūtības un tirdzniecības apstākļu maiņu, tādējādi tiem būs iespējas un zināšanas ātri reaģēt uz mainīgajiem klientu tērēšanas paradumiem, un, iespējams, nodrošinot saviem franšīzes ņēmējiem priekšrocības, salīdzinot ar citiem konkurentiem tirgū.

Tādēļ franšīze var piedāvāt zemāku risku biznesam, piedāvājot jau strādājoša tīkla un zīmola atbalstu, kā arī pārbaudītu uzņēmējdarbības modeli. Tādējādi, raugoties nākotnē, ir daudz iemeslu, lai justos optimistiski, jo labi pārvaldīts franšīzes zīmols var pārvarēt dažādus izaicinājumus.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus