Latvijā sāks darbu starptautiskais mazumtirdzniecības veikalu tīkls “SPAR”

Starptautiskais mazumtirdzniecības veikalu tīkls “SPAR” uzsāks darbu Latvijā, jau šovasar atverot pirmos veikalus. Uzņēmums, kuram ir 90 gadu pieredze tirdzniecības jomā, ienāks tirgū ar kvalitatīvu produktu klāstu un augstiem klientu apkalpošanas standartiem.

“SPAR” ir starptautiska savstarpēji neatkarīgu vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmumu grupa, kas pārstāv vienotu zīmolu un sadarbojas, lai nodrošinātu augstas kvalitātes, ekonomiski izdevīgu iepirkšanās pieredzi. Uzņēmumu partnerības pamatā ir pieredzes, zināšanu un informācijas apmaiņa, ieguldot produktu sortimenta izveidē un sakārtošanā, loģistikas uzlabošanā un mārketingā.

Palīdzēs vietējam biznesam

“Esam gandarīti būt pasaulē vadošā mazumtirdzniecības tīkla partneri. Mūsu uzdevums ir palīdzēt vietējam biznesam augt, pārņemot pasaules labāko praksi un iegūstot pieeju ievērojamam resursam, ko nodrošina dalība “SPAR” kooperācijā. Esam pārliecināti, ka mūsu valstī joprojām ir brīva niša kvalitatīvam un izdevīgam veikalu tīklam, kas spēs nodrošināt augstas kvalitātes iepirkšanās pieredzi par pieņemamām cenām,” stāsta “SPAR Latvija” valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers.

Vilcmeiers sīkāku informāciju par plāniem un investīcijām nesniedz, vien norādīja, ka veikalus plānots atvērt gan Rīgā, gan reģionos.

Veikalu tīkls “SPAR” Latvijā veidos sadarbību ar mazumtirdzniecībā jau strādājošiem uzņēmējiem, palīdzot viņiem sakārtot un attīstīt biznesu, skaidro Vilcmeiers. Tiks uzlabota un modernizēta veikalu koncepcija un pircējiem piedāvātais sortiments, ieviešot arī jaunumus. Sākotnēji paredzēts, ka aptuveni 20% no veikalu sortimenta veidos “SPAR” zīmola produkcija, kas ražota ievērojot īpaši augstas kvalitātes prasības. Piegādes ķēdes balstīsies gan uz centralizētām preču piegādēm, gan uz vietējo ražotāju loģistiku un izstrādātajām sistēmām. Tāpat arī tiks veikti ieguldījumi mārketingā un veiktas darbinieku apmācības pēc “SPAR” klientu apkalpošanas standartiem.

“Pievienojoties tīklam, veikalu īpašnieki saņem neatsveramu atbalstu sava uzņēmuma darbībai. Viņi saņem “SPAR” pieredzes un zināšanu bāzi, pieeju plašākam sortimentam un partneru produkcijai, jaunas tehnoloģijas un inventāru par izdevīgākām cenām, darbinieku apmācības un citus ieguvumus, kas atvieglo un uzlabo ikdienas darbu, bet uzņēmuma īpašnieki var koncentrēties uz citiem biznesa attīstības aspektiem,” stāsta A. Vilcmeiers, papildinot, ka “patlaban esam sarunu procesā ar vairākiem nozarē jau strādājošiem mazumtirgotājiem, kas ir ieinteresēti darboties tīklā un radīt veiksmīgu pamatu biznesa attīstībai, lai veicinātu sava uzņēmuma konkurētspēju, produktivitāti un rentabilitāti.”

Strādā pēc franšīzes modeļa

“SPAR” tīkls strādā pēc franšīzes uzņēmējdarbības modeļa, kurā “SPAR International” ir franšīzes devējs, un “SPAR” katrā valstī – franšīzes ņēmējs, kuram ir tiesības pārvaldīt “SPAR” franšīzi noteiktā valstī un pārdot franšīzes tiesības attiecīgās valsts teritorijā. Katras valsts struktūrvienība tālāk veido partnerības un slēdz franšīzes līgumus ar vietējiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem. Uzņēmumu īpašnieki patur savas pilnvaras un uzņēmuma īpašumtiesības, bet strādā pēc tīkla principiem un ar vienotu zīmolu. Uzņēmuma filozofijas pamatā ir pārliecība, ka neatkarīgi vairumtirgotāji un mazumtirgotāji var sasniegt vairāk, strādājot kopā un sadarbojoties. Partnerība nodrošina labākās mazumtirdzniecības pieredzes un zināšanu bāzi, kā arī  sniedz pieeju plašākam preču un produktu klāstam.

“SPAR” ir pasaulē vadošā autonomā pārtikas mazumtirdzniecības ķēde. Uzņēmums uzsāka darbību 1932. gadā ar vienu veikalu Nīderlandē, savukārt patlaban tīklā darbojas vairāk nekā 13 500 veikali 48 pasaules valstīs, ik dienas apkalpojot 14,5 miljonus klientu. 2020. gadā tika atvērts 181 jauns veikals un sasniegts 39,8 miljardu

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus