Piecas potenciāli drošas franšīzes 2022. gadam

Ir tikai godīgi teikt, ka Covid-19 pandēmija satricināja franšīzes nozari, un uz kādu laiku dažas no šķietami drošākajām franšīzēm, piemēram, frizētavas, kļuva par riskantām investīcijām. Tagad, kad biznesa pasaule kopumā ir atguvusi savu stabilitāti, ir pienācis laiks pārvērtēt, kā situācija ir mainījusies.

Labā ziņa ir tāda, ka daudzas pārdošanā esošas franšīzes ir izturējušas ierobežojumus un spējušas saglabāt peļņu. Turklāt nereti tās pat piedzīvojušas pieprasījuma pieaugumu. Izvērtējot šos sasniegumus ir iespējams prognozēt, kuri franšīzes veidi, visticamāk, būs visrentablākie un tiks uzskatīti par drošiem nākamā gada laikā.

Franšīzes, kas piedāvā darbu no mājām

Ir krasi pieaudzis to cilvēku skaits, kuri strādā no mājām. Un otrādi – biroja franšīzes ir izrādījušās riskantāks ieguldījums. Aizvien ir jautājums, vai nākotnē tiks atkal ieviesti kādi sociālās distancēšanās nosacījumi, tomēr cilvēki var samazināt iespēju, ka viņus šīs situācija ietekmēs, koncentrējoties uz franšīzi, kas piedāvā iespēju strādāt no mājas.

Šī iespēja ir pievilcīga vairāku iemeslu dēļ. Franšīzes īpašniekiem var būt lielāka elastība laika pārvaldības ziņā. Tāpat dažiem cilvēkiem tas būs arī ekonomiski izdevīgāk, un tas jo īpaši attiecas uz tiem, kuriem jāveic lieli attālumi.

Šajā kategorijā ietilpst daudzi mazie uzņēmumi. Tie ietver apmācības, aprūpi mājās, finanšu konsultācijas, mārketingu un e-komerciju. Franšīzes jomā ir izteikta tendence virzīties projām no birojiem uz mājām, protams, cik vien tas ir iespējams.

Ātrās ēdināšanas franšīzes

Ir labs iemesls, kāpēc ātrā ēdināšana tik bieži tiek saistīta ar franšīzes tirgu – tā veido lielu sektora daļu. Gadu gaitā plašsaziņas līdzekļos liela uzmanība tiek pievērsta lielo ķēžu, piemēram, “McDonald’s” un KFC veiksmes stāstiem. Šie uzņēmumi bieži vien palielina nodarbinātības līmeni konkrētos rajonos, savukārt īpašnieki gūst peļņu.

Investīciju iespējas šajā sektorā ir ļoti plašas, un var svārstīties no dažiem tūkstošiem līdz simtiem tūkstošu. Tas ir labāks risinājums nekā jauna restorāna izveide, kas ļauj īpašniekiem piekļūt jau izveidotam un plaukstošam uzņēmumam.

Tieši piegāde bija galvenais faktors, kāpēc pandēmija īpaši neietekmēja ātrās ēdināšanas franšīzes. Tā kā arvien vairāk klientu izvēlas pasūtīt līdzņemamas preces, ir prātīgi ieguldīt kompānijās, kas piedāvā šo pakalpojumu.

Tīrīšanas franšīzes

Vienmēr ir bijis stabils pieprasījums pēc tīrīšanas pakalpojumiem. Tas ir pieaudzis pateicoties iedzīvotāju novecošanai mājsaimniecībās ar diviem ienākumu avotiem. Pasaulē populāras šāda veida franšīzes piedāvā klientiem elastīgu grafiku un dažādas investīciju iespējas.

Kurjeru franšīzes

Tiešsaistes kurjeru pakalpojumu nozare aizvien saglabājas spēcīga. Šādas franšīzes rentabilitāte lielā mērā būs atkarīga no tās atrašanās vietas. Pirms kurjerpakalpojumu franšīzes atvēršanas gan ieteicams veikt padziļinātu tirgus izpēti, lai noteiktu, vai ieguldījums ir tā vērts. Jāņem vērā arī šajā nozarē valdošā konkurence. Ir vairāki populāri uzņēmumi, kas cenšas kļūt par dominējošo pakalpojumu sniedzēju.

Mājdzīvnieku franšīze

Šis ir vēl viens franšīzes veids, kam pandēmijas laikā veicās labi. Iemesli tam ir acīmredzami – cilvēki, kuriem nācās pavadīt daudz laika mājās, iegādājās mājdzīvnieku, kas kļūtu viņiem par kompāniju. Jautājums – kāds būs pieprasījums pēc tiem tad, kad ierobežojumi tiks atcelti? Tomēr nozares eksperti paredz, ka, ja pieprasījums būs zemāks par pieprasījumu Covid-19 laikā, tad tas tāpat nodrošinās franšīzes īpašniekam potenciālas peļņas iespējas.

Pieprasītākais dzīvnieku veids mainīsies atkarībā no franšīzes atrašanās vietas. Tomēr veiksmīgi franšīzes uzņēmumi bieži vien koncentrējas uz kaķu, suņu, putnu, zivju un rāpuļu tirdzniecību.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus