Kā veiksmīgi pārveidot savu biznesu par franšīzi

Biznesa paplašināšana uz globālās pandēmijas fona varētu šķist slikts solis, taču, ja tas tiek darīts stratēģiski, tas var palīdzēt uzņēmumam nokļūt nākamajā līmenī.

Viens no modeļiem, kam ir pierādīti panākumi, vienlaicīgi samazinot uzņēmuma riskus, ir paplašināšanās ar franšīzes palīdzību.

Vai franšīze ir pareizais solis jūsu biznesam?

Dažkārt var šķist, ka franšīze ir paredzēta tikai mazumtirdzniecībai vai restorāniem, taču tā nepavisam nav. Kā piemērus var minēt tādus starptautiskus uzņēmumus kā “RE/MAX”, “Marriott International”, dažādas fitnesa kompānijas un daudzus citus, kuri veiksmīgi turpina paplašināties pasaulē ar franšīzes palīdzību. Franšīzes priekšrocība ir tā, ka tā ļauj jūsu biznesam sasniegt jaunus tirgus ar vietējo partneru palīdzību, kuri pazīst konkrēto tirgu un tā nianses, un, iespējams, šajā tirgū ir labi pazīstami. Tas var būt pirmais solis ceļā uz galvu reibinošiem panākumiem jaunos tirgos, palielinot izaugsmes iespējas un vienlaicīgi neapšaubāmi samazinot franšīzes devēju risku, jo finansiālās saistības dala abas puses.

Ko darīt, lai pielāgotu biznesu franšīzei?

Ir trīs pamatlietas, ko iespējams darīt, lai saprastu, vai uzņēmums ir piemērots franšīzei, un pielāgotu biznesu tai.

Labs ROI. Nodrošiniet un spējiet pierādīt, ka jūsu bizness ir rentabls, un, ka potenciālais biznesa partneris, ieguldot laiku un resursus jūsu biznesā, var sagaidīt tādu pašu atdevi no saviem ieguldījumiem.

Vienkārša sistēma. Vai kāds no malas varēs izsekot līdzi jūsu kompānijas spēles noteikumiem un gūt panākumus? Ja atbilde ir “varbūt”, tad vispirms mēģiniet vienkāršot savu pamatdarbību, nepasliktinot kvalitāti vai darbības rādītājus.

Atbalsts. Vai jūs spēsiet atbalstīt kādu citu vai viņa vajadzības, ja viņš izveidos jūsu biznesa franšīzi? Jūsu pienākumi mainīsies no biznesa vadīšanas uz atbalsta sniegšanu kādam citam un viņa pielāgošanu panākumu gūšanai. Izveidojiet lielisku komandu, kas spēj to paveikt.

Izstrādājiet izaugsmes plānu

Izveidojiet stratēģisko plānu ar skaidriem un izmērāmiem mērķiem. Ir svarīgi, lai būtu plāns, kas identificē galvenos mērķa tirgus un ideālo franšīzes kandidātu.

Lai izstrādātu savu izaugsmes plānu, stratēģiski domājiet par izaugsmi.

Izdomājiet, kā palielināsiet popularitāti. Vai jūs vispār varat pārdot savas preces vai pakalpojumus jaunā tirgū, jaunā pilsētas daļā vai jaunā pilsētā? Šeit franšīze var kļūt par efektīvu izaugsmes veidu, jo tai ir priekšrocības gan franšīzes devējam, gan potenciālajiem franšīzes ņēmējiem.

Ir vērts meklēt arī padomu no malas, lai izstrādātu visaptverošu izaugsmes plānu.

Atrodiet iespējas vienkāršot darbības

Domājot par sava biznesa franšīzi, neatkarīgi no nozares, apskatiet visus biznesa aspektus un atrodiet iespējas vienkāršot procesus, nezaudējot to, kas jums līdz šim ir devis panākumus. Meklējiet veidus, kā palielināt efektivitāti, lai izmaksas būtu zemākas un racionalizējiet procesus, lai tos varētu viegli atkārtot. Atrodiet īsto cilvēku komandu, kas var palīdzēt izveidot stabilu paplašināšanās plānu.

Pārliecinieties, ka franšīze ir izdevīga abām pusēm

Franšīzes modelis sniedz labumu gan franšīzes devējam, gan ņēmējam. Franšīzes devējs iegūst kapitālu, kas nepieciešams uzņēmējdarbības paplašināšanai, savukārt franšīzes ņēmējs iegūst uzņēmuma zināšanas, kas palīdz tam attīstīt franšīzi.

Kad pienāk laiks meklēt franšīzes ņēmēju, atrodiet labu vadītāju, kurš ir labi kapitalizēts un pierādījis savu biznesa prasmi, kurš spēs sekot līdzi iepriekš ieviestajai sistēmai.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus