Franšīzes biznesa modelis pierādījis savas spējas veiksmīgi izdzīvot krīzē

Covid-19 krīze bija īsts izaicinājums visiem uzņēmumiem, taču franšīze parādīja to, cik tai ir spēcīgs biznesa modelis.

Daudziem neatkarīgiem uzņēmumiem pandēmijas laikā nācās samazināt biznesu vai veikt citus sāpīgus lēmumus, lai spētu noturēties virs ūdens. Taču daudziem franšīzes devējiem šī pielāgošanās notika nedaudz citādāk. Covid-19 krīze nozīmēja spert soli atpakaļ, atjaunot stratēģiju un uzdot pareizos jautājumus: kā pārdzīvot šo krīzi? Un vēl svarīgāk – kā palīdzēt franšīzes ņēmējiem šo krīzi pārvarēt?

Spēcīgs atbalsts

Atšķirībā no neatkarīgiem uzņēmumiem, franšīzes zīmoliem ir korporatīvais atbalsts, spēcīgi darbības modeļi un īpašnieku tīkls, kuri dalās sava zīmola vērtībās, lai palīdzētu strādāt. Tieši šāda veida priekšrocības ir galvenie aspekti, kas atšķir franšīzes nozares panākumus no tradicionālā biznesa.

Martā nozarei bija jāieslēdz jauns režīms. Mazumtirdzniecības uzņēmumi sāka veidot vai uzlabot savus interneta veikalus, restorāni pievērsās līdzņemšanai un piegādei, bet pakalpojumu uzņēmumi sāka gādāt par drošību. Franšīzes devējiem ātri bija jāmaina savs franšīzes biznesa modelis, taču nozare pierādīja, ka tā ir izturīga.

Izturība gan nav tikai nozares vienīgā priekšrocība – tā ir arī uzticama. Kopš pandēmijas sākuma franšīzes nozare ir smagi strādājusi, lai nodrošinātu partnerus ar jaunu, daudz spēcīgāku atbalstu un resursus, kas nebija pieejami neatkarīgu uzņēmumu īpašniekiem.

Jaunas idejas

Franšīzes devēji stājās pretī izaicinājumiem, risināja pandēmijas problēmas, domāja idejas. Papildus tam viņi atbildēja uz jautājumiem, kas ir nozīmīgi jebkura uzņēmuma izdzīvošanai – vai turpināt strādāt? Kas man ir nepieciešams? Kur lai to dabū? Bez franšīzes devēja uz šiem jautājumiem ir daudz grūtāk atbildēt.

Vēl būtiska priekšrocība – daudzas franšīzes piedāvāja iespēju strādāt no mājām, tādējādi nebija nepieciešami daudzi izdevumi, kas būtu jāmaksā par telpu nomu, transportu uz darbu un citi.

Ņemot vērā pērnā gada pieredzi, šis gads franšīzes biznesam tiek prognozēts veiksmīgs – franšīzes devēji turpinās domāt par jauniem, nebijušiem risinājumiem, sniedzot atbalstu franšīzes ņēmējiem.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus