Kā ar franšīzes palīdzību paplašināties Vācijā

Vācija ir viena no pasaules spēcīgākajām ekonomikām, kas iekarojusi savu vietu pasaulē, un patlaban asociējas ar savu uzticamību, efektivitāti un smago darbu. Tādēļ biznesa paplašināšana Vācijā ar franšīzes palīdzību var būt lieliska iespēja turpmākai uzņēmuma izaugsmei.

Valstī dzīvo 82 miljoni iedzīvotāju, tādēļ tai ir arī lielisks franšīzes potenciāls. Tiesa gan, daudzi franšīzes devēji nepietiekami novērtē izaicinājumus, ko rada ieiešana šajā valstī un valstij atbilstošu attīstības stratēģiju izstrādes nozīmi.

Nepieciešams laiks un resursi

Izpratne par Vācijas attieksmi pret biznesu kopumā un īpaši, pret franšīzi, ir diezgan kritiska.

Apņēmīgie un no riska izvairīgie vācieši var ieguldīt daudz laika, lai kļūtu par franšīzes ņēmējiem. Tādēļ arī franšīzes devējam jābūt gatavam šai jomai pievērst daudz uzmanības un ieguldīt salīdzinoši daudz laika. Tomēr, par laimi, tas saistīts ar vāciešu centību un vēlmi pirms iesaistīšanās biznesā rūpīgi izvērtēt šīs biznesa iespējas. Līdz ar to laika resursi visdrīzāk tiks tērēti lietderīgi, lai nonāktu pie rezultāta. Tā kā augsti kvalificētajās profesijās strādājošajiem cilvēkiem ir labi apmaksātas darbavietas, cilvēkiem ir mazāka motivācija pāriet pašnodarbinātā statusā nekā daudzās citās valstīs, un viņi rūpīgi apsver šādu soli.

Kad vācieši nolemj spert šo soli, viņi biežāk izvēlas veidot savu biznesu, nevis franšīzi. Ja viņiem ir pieejams piemērots atbalsts, tad sākotnējās izmaksas jauna biznesa uzsākšanai šķiet zemākas nekā lielas investīcijas kāda cita zīmola attīstīšanā. Protams, ir skaidrs, ka šāds lēmums ir tuvredzīgs, jo, uzsākot franšīzi, tiek samazināti gan īstermiņa, gan ilgtermiņa riski, salīdzinot ar paša veidotu biznesu, taču vāciešiem ir spēcīga vēlme veidot pašu panākumus. Līdz ar to vācieši uz franšīzi mēdz skatīties ar piesardzīgāku attieksmi. Viņiem būs nepieciešama lielāka pārliecība, ka viņi ar tās palīdzību nopelnīs vairāk nekā citi iedzīvotāji.

Tas gan nenozīmē, ka franšīzes bizness šeit nestrādā – gluži pretēji, tai ir milzīgas perspektīvas. Faktiski franšīzes biznesam valstī ir ārkārtīgi milzīgs potenciāls. Taču, lai tā notiktu, ir jābūt gataviem veikt lielas investīcijas mārketingā un ieguldīt laiku, lai strādātu ar lielu skaitu pretendentu un pieteikumu, pirms gūt panākumus.

Izvērtēs visus aspektus

Vācijas potenciālie franšīzes ņēmēji pirms lēmuma pieņemšanas vēlēsies saņemt maksimāli daudz informācijas, un ļoti rūpīgi novērtēs zīmola dzīvotspēju. Varat sagaidīt, ka potenciālie franšīzes ņēmēji paudīs gan satraukumu par perspektīvām, gan dažādus iebildumus. Tādēļ bieži vien varēs šķist, ka viņi būs vairāk orientēti uz to, kāpēc franšīze nedarbosies viņu valstī, nevis, kāpēc tā darbosies. Tomēr ir svarīgi atcerēties, ka tas tik daudz neatspoguļo negatīvu attieksmi pret jūsu zīmolu, cik vēlmi pārliecināties, ka viņi veic pareizos ieguldījumus. Taču, tiklīdz potenciālais franšīzes ņēmējs pieņems šo lēmumu, var sagaidīt, ka viņš visu uzmanību veltīs franšīzes panākumu gūšanai un nopietni uztvers savus pienākumus.

Tas var būt sarežģīti, taču tā ir arī lieliska iespēja franšīzes devējiem, ja rīcība tiek ievirzīta pareizā gultnē. Labu iespaidu uz vācu investoriem radīs ļoti labi strukturēta un rūpīgi izplānota modeļa radīšana, turklāt tas palīdzēs atšķirt jūs no citiem konkurentiem.

Priekšrocības tirgū var radīt sagatavošanās darbs, kas ietver iedziļināšanos vietējā tirgus darbības principos, un sagatavošanos daudzajiem jautājumiem un izaicinājumiem, kurus varētu uzdot potenciālie franšīzes ņēmēji.

Ja esat tikuši galā ar šiem izaicinājumiem, varat gaidīt, ka Vācijas partneri ieguldīs daudz smaga darba franšīzes attīstībā un kļūst par jūsu uzticamākajiem franšīzes ņēmējiem. Vācija ir pateicīga valsts, kurā sākt darbību, taču jāpārliecinās, ka saņemat pareizos padomus un norādījumus darbības uzsākšanai tajā – tas ir ļoti nozīmīgi veiksmīgas darbības izveidei.

Pierādot potenciālajiem franšīzes ņēmējiem, ka esat interesējies par tirgu, sazinoties gan ar vietējiem pārstāvjiem vai starptautiskajiem konsultantiem, veiksmīgāk izdosies pārliecināt Vācijas investorus, ka jums ir viss nepieciešamais zīmola panākumiem Vācijā.

Šeit būs daži ieteikumi darbības uzsākšanai Vācijā:

Jums jābūt ļoti profesionāliem mārketinga materiāliem. Ar vizuāli pievilcīgu brošūru vai prospektu nebūs pietiekami. Pārliecinieties, ka esat paredzējis visus iespējamos jautājumus, ko varētu saņemt un sagatavojiet maksimāli daudz informācijas, finanšu prognozes un citus materiālus.

Pārliecinieties, ka saziņa starp jums un jūsu potenciālajiem franšīzes ņēmējiem ir konsekventa un savlaicīga. Šajā tirgū ir būtiski pierādīt savu uzticamību un rūpību.

Pārliecinieties, ka sniedzat tik daudz informācijas un nianšu, cik vien iespējams. Tai jābūt ne tikai par zīmolu un darbību, bet arī par pievienoto vērtību un potenciālo ieguldījumu atdevi.

Dažādu atvērto durvju dienu un prezentāciju organizēšana ir būtiska, lai pārliecinātu potenciālos franšīzes ņēmējus ieguldīt konkrētajā modelī. Pirms lēmumu pieņemšanas viņi vēlēsies tikties ar jums un jūsu komandu, kā arī aplūkot  reālo uzņēmuma darbību.

Sastādot līgumus, piesaistiet vācu juristu, un, ja iespējams, lai konsultācijas sniedz un jūs pārstāv vietējie konsultanti. Tas parādīs, ka esat apņēmies īstenot stratēģijas, kas atbilst vietējā tirgus vajadzībām.

Pārliecinieties, ka jums ir visaptverošs apmācību un atbalsta plāns, kas ilgtermiņā piedāvā labu atdevi no ieguldījuma zīmolā.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus