Kool Latvija franšīzes ņēmējs: Franšīzes biznesu uzsākt ir vieglāk

Franšīzes ņēmējam ir vieglāk uzsākt biznesu un nav jādomā par lietām, kas jau ir izdomātas – tiek dotas zināšanas, sistēma, pastāv konkrēti nosacījumi, kas jāizpilda un viss notiek! Tā intervijā pieredzē dalās SIA “Kool Latvija” Jelgavas DUS franšīzes ņēmējs Nils Aleksa. 

 

Kool

 

Kā nolēmāt kļūt par franšīzes ņēmēju tieši degvielas biznesā?

Iepriekšēja pieredze man nav bijusi ne franšīzes ne degvielas biznesā, taču mani ļoti uzrunāja tieši “Kool Latvija”. Iepatikās gan komanda, gan dizains, gan zīmols, gan tas, ka uzņēmumu dibinājuši uzņēmīgi latvieši. Pirms tam biju apsvēris arī ideju par “Circle K” vai “Virši” franšīzi, taču, iepazīstoties ar “Kool Latvija” konceptu, uzreiz izvēlējos šo uzņēmumu. Manuprāt, tas ir viens no modernākajiem degvielas uzpildes sektora uzņēmumiem Latvijā. 

Kādēļ izvēlējāties tieši franšīzi, vai iepriekš bijāt iepazinies ar tās darbības principiem un priekšrocībām, salīdzinot ar tradicionālo uzņēmējdarbību?

Iepriekš biju plaši iepazinies ar informāciju par to, kā notiek franšīzes bizness un kādi ir šī uzņēmējdarbības veida nosacījumi. Uzsākot biznesu pašam, pastāv daudz dažādas specifiskas lietas, ko sarežģīti ieviest un īstenot, taču franšīzes biznesā tas viss jau ir izstrādāts un sistēma jau veiksmīgi darbojas praksē. 

Vai novērojat, ka biznesa attīstībai palīdz franšīze? 

No franšīzes ņēmēja viedokļa biznesu veikt ir daudz efektīvāk – ir daudz kopēju lietu, tostarp, mārketings un citas sistēmas, kas ļauj biznesu īstenot daudz efektīvāk, nekā sākot to no nulles.

Kā izvēlējāties degvielas nozari, kas ir salīdzinoši sarežģīts tirgus?

Neskatījos tieši uz degvielas tirgu, vairāk uzrunāja tieši konkrētā kompānija, kurā saskatīju potenciālu izaugsmei. 

Kādas, Jūsuprāt, ir franšīzes ņēmēja priekšrocības?

Franšīzes ņēmēja priekšrocība viennozīmīgi ir tas, ka tiek saņemts gatavs produkts – franšīzes devējs piedāvā apmācības, un pēc tam franšīzes ņēmējam kā robotiņam ir jāstrādā atbilstoši vadlīnījām – jāseko tām un jārealizē saņemtās zināšanas dzīvē saskaņā ar franšīzes devēja noteikumiem. Franšīzes bizness ir daudz vieglāks nekā tradicionālais – atliek tikai strādāt. 

Kas ir lielākie izaicinājumi, ar ko jāsastopas tieši franšīzes ņēmējam?

Uzskatu, ka nekā sarežģīta franšīzes biznesā nav un tas ir vienkāršāks par vienkāršu. Protams, svarīgi ir izveidot savu komandu, kas veiksmīgi strādā.

Kādu atbalstu saņemat no franšīzes devēja?

Ja nepieciešama kāda informācija vai palīdzība, franšīzes devējs vienmēr ir atsaucīgs un sniedz nepieciešamo palīdzību. Tāpat viņš organizē apmācības, ja tās ir vajadzīgas un visu pārējo. 

Ko Jūs ieteiktu citiem potenciālajiem uzņēmējiem, kas apsver domu kļūt par franšīzes ņēmēju – vai ir vērts apsvērt šādu ideju?

Protams, franšīzes ņēmējam ir vieglāk uzsākt biznesu un nav jādomā par lietām, kas jau ir izdomātas – tiek dotas zināšanas, sistēma, pastāv konkrēti nosacījumi, kas jāizpilda un viss notiek! Varbūt sanāk nedaudz mazāka peļņa, nekā strādājot neatkarīgi, jo ar to jādalās ar franšīzes devēju, taču ieguvumi ir nozīmīgi, un bez franšīzes devēja varbūt šī peļņa nemaz nebūtu. Pilnīgi noteikti bankrota risks franšīzē ir daudz mazāks, nekā uzsākot tradicionālo uzņēmējdarbību. 

Jau pagājušā gada novembrī Franchising.lv rakstīja, ka “KOOL” franšīzes modelis potenciālajiem partneriem piedāvā gatavu biznesa konceptu. Tāpat tas piedāvā iespēju attīstīt uzņēmējdarbību, saņemot “KOOL” komandas atbalstu tirdzniecības vietas izveidei un klientu piesaistei.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus