Subway veic izmaiņas ēdienkartē

Ātrās apkalpošanas uzņēmums Subway noslēdzis 2019. gadu ar pozitīviem rezultātiem, un kompānija šajā gadā plāno pilnveidot ēdienkarti un uzlabot korporatīvo sociālo atbildību.

Pārdošanas apjomi pērn pieauguši par 3%, kas pēc vairākiem sarežģītākiem gadiem ir pozitīvs rādītājs. Subway ir ievērojami pārveidojis savu ēdienkarti, un 2019. gada augustā ieviesis vairāk nekā 20 jaunas ēdienu sastāvdaļas. Tas varētu būt iemesls pārdošanas pieaugumam par 16% pēdējā ceturksnī. Zīmola pārstāvji sagaida, ka 2020.gadā turpināsies līdzīgs pieaugums.

Lietuvā gada laikā pārdošanas apjomi auguši par 8%, bet bruto peļņa – par 12%.

“Mēs redzam pozitīvus rezultātus, kopš darbu sācis biznesa attīstības aģents Rokas Liutkauskas. Mūsu BAA ir atbildīgs par zīmola izaugsmi un tirgus atbalstu, un viņam ir nozīmīga loma šajos panākumos. Latvija vēl joprojām tādu gaida,” sacīja CEA valstu direktors Martins Princs. Princs ir atbildīgs par 12 Centrālās un Austrumeiropas tirgiem. Subway Eiropā ir vairāk nekā 5500 restorānu 35 valstīs.

Zīmols pavasara sākumā plāno ēdienkartes izmaiņas

Zīmols pagājušā gada augustā pārsteidza savus viesus, ieviešot lielas pārmaiņas ēdienkartē. Pirmo reizi kopš ienākšanas Baltijas tirgū, Subway izvēlējās atjaunot ēdienkarti un ieviesa vairāk nekā 20 jaunas sastāvdaļas. Ņemot vērā, ka kopējais sastāvdaļu skaits ir aptuveni 60, mainīta salīdzinoši liela daļa. Protams, zīmolam nācās izņemt no saraksta atsevišķas sastāvdaļas, kas veicināja klientu aktivitāti sociālajos medijos.

„Mēs izņēmām falafelu, un daudzi cilvēki reaģēja. Mūsu atbilde bija — jā, mēs atvainojamies, bet tā vietā esam ieviesuši četrus jaunus vegānu produktus. Tas bija spēcīgs arguments,” komentēja Martins Princs.

Tagad zīmolam priekšā ir jauns liels solis – izvērtēt sastāvdaļu pārdošanas rezultātus un sagatavoties turpmākai ēdienkartes pilnveidošanai. Tas tiek plānots pavasara sākumā. Subway savu lēmumu galvenokārt balstīs uz pārdošanas rezultātiem, kā arī aptaujās savu franšīžu īpašniekus, apkopojot viņu viedokli par sastāvdaļām. “Mēs zinām dažādu produktu tirgus daļu, bet vēlamies uzklausīt savu franšīžu īpašniekus, lai uzzinātu, ko viņi par to domā. Viņiem būs iespēja pateikt, kurus produktus viņi vēlētos redzēt ēdienkartē nākotnē,” sacīja Martins Princs.

Subway

Subway 2020. gadā plāno kļūt “zaļāks”

Subway pārstāvji apstiprina, ka viņiem ir nepieciešams laiks, lai pārdomātu KSA pieeju. Tas izskaidro, kāpēc daži lēmumi aizņēma ilgāku laiku salīdzinājumā ar citiem tirgus spēlētājiem. Centrālās un Austrumeiropas reģions, tai skaitā Baltijas valstis, iedvesmojās no zīmola darbības Rietumeiropā un drīzumā lūgs viesiem “izvēlēties atteikties” no plastmasas vāciņiem un salmiņiem saviem dzērieniem. Turklāt zīmols nevēlas apstāties tikai pie šī soļa. Kopš 2017. gada Subway apmāca restorāna darbiniekus piedāvāt viesiem plastmasas maisiņus tikai pēc pieprasījuma, kā arī piedāvā salvetes, kas izgatavotas no pārstrādātiem materiāliem, un salātu bļodas, kas izgatavotas no pārstrādātas plastmasas. Subway arī meklē plastmasas iepakojumu alternatīvas un apsver iespēju ieviest uz papīra bāzes izgatavotus salātu un ēdināšanas šķīvjus.

Subway

Subway reģionālais direktors Justin Goes, kurš pārvalda kompāniju no Amsterdamas, skaidri pauž zīmola pozīciju: „Mēs apzināmies, ka mūsu attīstība un panākumi arī rada arvien lielāku atbildību. Ir pienācis laiks skaidrot konkrētāk, kā mēs plānojam būt atbildīgāki. Mēs apzināmies, ka mums soli pa solim ir jāsamazina ietekme uz apkārtējo vidi. Mūsu viesi ir norūpējušies par to, vai uzņēmums rīkojas atbildīgi pirms savu produktu iegādes. Tādēļ mēs nebaidāmies viņus iesaistīt mūsu iniciatīvā.”

Par Subway

Subway ir viens no pasaules lielākajiem ātrās apkalpošanas restorānu ķēdes dalībniekiem, un uzņēmumam ir vairāk nekā 41 000 restorānu vairāk nekā 100 valstīs.

Subway® restorānu tīkls turpina pilnveidot ēdināšanas pieredzi, piedāvājot viesiem sastāvdaļas un spēcīgas garšu kombinācijas vairāk nekā 100 valstīs, izgatavojot gandrīz 7 miljonus pēc pasūtījuma pagatavotām sviestmaizēm katru dienu. Kā ātrās apkalpošanas restorāns, Subway® nodrošina svaigu alternatīvu tradicionālajiem ātrās ēdināšanas ēdieniem, katru dienu viesiem piedāvājot miljardiem sviestmaižu, salātu un tīto maižu (vrapu) kombināciju.

Subway

Subway®, ko pirms gandrīz 55 gadiem dibināja toreiz 17 gadus vecais Fred DeLuca un ģimenes draugs Dr. Peter Buck, joprojām ir ģimenes uzņēmums, kas strādā ar gandrīz 21 000 franšīžu īpašnieku, kuri nodarbina simtiem tūkstošu cilvēku visā pasaulē, padarot Subway® par pasaulē lielāko mazo uzņēmumu tīklu.

Subway ienāca Latvijas tirgū 2014. gadā un tagad ir atvēris 2 restorānus. Eiropā Subway ir vairāk nekā 5500 restorānu 35 valstīs.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus