Narvesen šogad plāno atvērt piecus jaunus veikalus

Pērn vadošā mazumtirdzniecības franšīzes tīkla Narvesen pārvaldošais uzņēmums “Narvesen Baltija” strādājis ar 1,6 miljonu eiro pelņu, un tā apgrozījums sasniedzis 64 miljonus eiro, kas ir par 3,5 miljoniem eiro vairāk nekā gadu iepriekš.

Arī šogad uzņēmums turpina izaugsmi, plānojot atvērt piecus jaunus veikalus un paplašināt svaigo un līdzņemamo Fresh & Tasty produktu un kafijas sortimentu. Būtiskas izmaiņas, domājot par turpmāko attīstību, saistītas arī ar produktu iepakojumu un norēķinu sistēmu Narvesen tirdzniecības vietās.

Aizvadītā gada 6% apgrozījuma pieaugumu galvenokārt veicinājusi straujā mazumtirdzniecības franšīzes tīkla Narvesen paplašināšanās pārtikas veikalu sektorā. Convenience store jeb mazā formāta veikali, kuros pieejams viss nepieciešamais steidzīgai ikdienai, tostarp ēdieni un dzērieni pa ceļam, ir globāla tendence, kas veiksmīgi attīstās arī Latvijā.

Atrodas līderpozīcijās

“Šajā mazumtirdzniecības sektorā esam stabilā līderpozīcijā, taču tas ir pievilcīgs segments arī citiem lielajiem spēlētājiem. Tāpēc mazo veikalu attīstībā vērojama sīva konkurence, kas mudina mūs neapstāties pie sasniegtā,” norāda “Narvesen Baltija” valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.

Narvesen

“Narvesen Baltija” peļņa 2018. gadā bija 1,6 miljoni eiro pēc nodokļu nomaksas. Salīdzinot ar 2017. gadu (2,24 miljoni eiro), tā samazinājusies par nepilnu trešo daļu jeb 30%. Peļņas samazinājumu visvairāk ietekmējušas meitas uzņēmuma “Preses serviss” dividendes.

Neraugoties uz peļņas samazinājumu, 2018. gadā Narvesen piedzīvojis stabilu izaugsmi. Kompānija piedāvā mūsdienu dinamiskajam dzīves ritmam atbilstošus produktus un apkalpošanu saviem klientiem. Narvesen papildinājis sortimentu ar vairāk nekā 50 jauniem privātās preču zīmes Fresh & Tasty produktiem. Tie kopā ar siltajiem ēdieniem un salātiem šobrīd pārsniedz jau 60% kopējā sortimenta.

Narvesen

Visas Narvesen tirdzniecības vietas aprīkotas ar bezkontakta karšu pieņemšanas ierīcēm, kas klientiem sniedz iespēju ātri un ērti norēķināties ne vien ar norēķinu karti, bet arī ar viedtālruni, pulksteni vai uzlīmi. “Mūsu pētījumi liecina, ka klienti novērtē iespēju iepirkties ātri – mazajos veikalos cilvēki vēlas pavadīt ne vairāk par 3 minūtēm. Apzinot un īstenojot klientu vēlmes gan pārtikas, gan tehnoloģisko risinājumu ziņā, saglabājam klientu lojalitāti, kas savukārt ir būtiska uzņēmuma attīstībai,” norāda Dace Dovidena.

Mazumtirdzniecības franšīzes tīkls turpinās izaugsmi

Paredzams, ka 2019. gadā kopējais mazumtirdzniecības tirgus apjoms varētu augt par 4–5%, mazumtirdzniecības tīkliem intensīvi paplašinoties saistībā ar gaidāmo konkurentu ienākšanu tirgū. Arī Narvesen apgrozījums šī gada pirmajos mēnešos bijis par 5% lielāks nekā attiecīgajā periodā pērn, pārsniedzot plānoto. Tā kā pagaidām nekas neliecina, ka šī tendence varētu mazināties. Uzņēmumam ir visi priekšnosacījumi vēl dinamiskākai izaugsmei un līderpozīcijas saglabāšanai, uzskata uzņēmuma vadītāja. “Šogad plānojam atvērt piecas jaunas tirdzniecības vietas un rekonstruēt piecas esošās. Tirdzniecības tīkla attīstībā plānots ieguldīt nedaudz vairāk par miljonu eiro,” atklāj Dace Dovidena.

Taču tas nav vienīgais šogad veicamais Narvesen uzdevums. Viens no būtiskākajiem – dabai draudzīgu risinājumu ieviešana uzņēmuma ikdienas darbā, kur jau sperti nozīmīgi soļi. Narvesen ir pirmais mazumtirdzniecības sektorā, kas tirdzniecības vietās ieviesis dabiskas, 100% pārstrādājamas līdzi ņemamās kafijas krūzes. Tāpat šogad plānots turpināt aizvietot līdzšinējo Fresh & Tasty produktu iepakojumu un dzērienu salmiņus ar videi draudzīgākiem materiāliem.

Paredzams, ka šogad turpinās palielināties arī karsto dzērienu pārdošanas apjoms – jau pērn, salīdzinot ar 2017. gadu, tas pieaudzis par 7,6%. Nākotnē to noteikti ietekmēs nule atklātais Narvesen Kafijas klubs, kas piedāvā klientiem stiprināt izpratni par kvalitatīvu kafiju ar izglītojošu, izklaidējošu saturu un aktivitātēm visa veida kafijas baudītājiem.

Narvesen ir vadošais mazumtirdzniecības franšīzes tīkls ar 235 tirdzniecības vietām 37 Latvijas pilsētās, nodrošinot darba vietas vairāk nekā 700 cilvēkiem. SIA “Narvesen Baltija” reģistrēta 1997. gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 10 592 672 eiro. Uzņēmums pieder norvēģu uzņēmumam “Reitan Group”, kas Ziemeļvalstīs un Baltijā pārstāvēta ar tādiem atpazīstamiem uzņēmumiem kā 7-eleven, R-kiosk, Lietuvos Spauda un Pressbyrån. “Reitan Group” apgrozījums pērn bija 9,89 miljardi eiro, uzrādot 6,6% izaugsmi un nodrošinot peļņu 322 miljonu eiro apmērā pirms nodokļu nomaksas.

Lasi vairāk par Narvesen:

Narvesen visās 238 tirdzniecības vietās ieviesis bezkontakta norēķinus

Narvesen franšīzes ņēmējs: Aiz muguras ir milzis, kas atbalsta

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus