Baltika pārtraukusi franšīzes līgumus ar vairākiem partneriem

2018.gada beigās grupai kopumā bija 117 veikali, no kuriem 23 bija franšīzes.

Uzņēmums pirms kāda laika izveidojis stratēģiju 2022, kas balstīta uz izaugsmi starptautiskajos tirgos, taču modes sektorā notikušas izmaiņas, kas rezultējušās zemākos pārdošanas apjomos un radījušas negaidīti sliktus franšīzes partneru finanšu rādītājus. Tādējādi kompānija mainījusi 2019. un 2020.gada rīcības un finanšu plānu. Tas paredz fokusēties uz radikālām biznesa plāna izmaiņām. Plāns pašlaik prezentēts vadībai, un tuvākajā laikā tiks lemts par tā apstiprināšanu.

Kā stāsta uzņēmumā, jaunais plāns paredz restrukturizēt zīmolu portfeli, fokusējoties uz mājas tirgiem, vienkāršojot biznesa procesus, un nozīmīgi samazinot izmaksas.

Atvērts jauns veikals

Uzņēmums savā darbībā ieviesis arī jaunumus. Pērnā gada novembrī Tallinā atvērts jauns konceptveikals Verenni, kurā pārstāvēti Baltika Group zīmoli. Saskaņā ar jauno koncepciju preces veikalā tiek grupētas, balstoties uz patērētāju vajadzībām, respektīvi, atkarībā no situācijas, kad drēbes nepieciešamas. Novērojumi liecina, ka pirmo mēnešu laikā veikals īpaši iecienīts bija vīriešu vidū, kuri uzskatīja, ka šādā veidā grupētu preču klāstā ir vieglāk orientēties.

Verenni

Sarežģītā ekonomiskā un politiskā situācija Ukrainā un Baltkrievijā radīja nozīmīgu pārdošanas apjomu un maksātspējas kritumu Baltika franšīzes partneriem šajās valstīs, līdz ar to uzņēmums nolēma pārtraukt franšīzes līgumus ar tiem ātrāk nekā paredzēja līgumi. Sadarbība ar Krievijas franšīzes partneriem turpināsies, taču mazāk aktīvi nekā līdz šim. Kopumā pērnā gada beigās pārtraukta sadarbība un slēgti divi franšīzes veikali Ukrainā, viens – Krievijā un viens – Spānijā.

Līgumu pārtraukšana radījusi uzņēmuma vairumtirdzniecības un franšīzes pārdošanas rezultātu samazinājumu par gandrīz vienu miljonu eiro.

Kopējais Baltika group apgrozījuma apjoms sarucis

Kopējais Baltika Group mazumtirdzniecības apgrozījums pērnā gada pēdējā ceturksnī saruka par 4% līdz 11,16 miljoniem eiro, bet gada laikā – par 3% līdz 38,5 miljoniem eiro.

Uzņēmuma novērojumi liecina, ka pieaug pieprasījums pēc trikotāžas apģērbiem, kleitām un svārkiem. Savukārt samazinās pieprasījums pēc žaketēm, kostīmiem un blūzēm, jo mainās oficiālo apģērbu modes tendences.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus