Ikea fokusēsies uz tiešsaistes pārdošanu un esošo veikalu tīklu paplašināšanu

Zviedrijas mēbeļu ražošanas gigants Ikea (Ingka Group B.V un tās pārvaldītās organizācijas) plāno paātrināt izmaiņas saistībā ar e-komercijas ieviešanu, palielinot investīcijas jaunu un jau esošu Ikea veikalu attīstībā, veidojot veikalus atbilstošus pilsētas formātam, kas nodrošinātu apmierinātas klientu vajadzības un veikala pakalpojumu pieejamību vēl lielākam klientu skaitam.

Tiešsaistes pārdošana

Ingka Group vadītājs Džespers Brodins (Jesper Brodin) norāda, ka izmaiņas ir nepieciešamas, tā kā straujā tempā mainās gan kopējā aina mazumtirdzniecības nozarē, gan nepastāvīgas un mainīgas ir klientu vajadzības, kurām jāspēj pielāgoties. Izmaiņu nepieciešamība tiek pamatota arī ar grūtībām līdzšinējā uzņēmuma darbībā – izmaiņas padarītu vieglāku uzņēmuma vadīšanu un efektīvāku tā darbību. Tāpat perspektīvas nākotnei ar pastāvošo uzņēmuma pārdošanas stratēģiju neesot pārāk spīdošas.

Saistībā ar šīm pārmaiņām ir plānots samazināt darba vietu skaitu par 7500 līdz 2020. gadam. Tajā pašā laikā tiks izveidotas 11500 jaunas darba vietas, kuras ir nepieciešamas tiešsaistes pārdošanas ieviešanai, kā arī jaunu veikalu atvēršanai. Līdz ar to, iespējams, daļa no 7500 vietu zaudējušajiem strādniekiem, varēs aizņemt jaunās darba vietas. 

Ātra piegāde

Viens no mērķiem, ko Ikea vēlas sasniegt, pamatīgi investējot tiešsaistes pārdošanā un loģistikā, ir tā laika samazināšana, kas nepieciešams preču piegādei no noliktavas līdz klienta mājas durvīm. Šobrīd nepieciešamais laika intervāls ir viena līdz divām nedēļām. Mērķa intervāls būtu no trīs līdz četrām dienām.

Ikea tirgus paplašināšana

Daļa no 11500 jaunajām darba vietām ir saistāmas ar ražošanas apjoma palielināšanu –  jaunu veikalu atvēršanu, jaunu nodaļu izveidošana. Šādu paplašināšanu ir plānots veikt vismaz trīs valstīs: Indija, Lielbritānija un Igaunija.

Indijā ir plānots veikt lielāko paplašināšanu Ikea pastāvēšanas vēsturē. Ir paredzētas 1.5 miljardu lielas investīcijas šī mērķa sasniegšanai nākamo gadu laikā. Tas rezultēsies vairākos jaunos Ikea veikalos trīs Indijas lielpilsētās – Mumbaja, Bangalore un Delhi. Tiek lēsts, ka kopumā tas padarīs Ikea pakalpojumus pieejamus vismaz 200 miljoniem Indijas iedzīvotāju nākamo trīs gadu laikā, tādējādi parādot šīs paplašināšanas salīdzinoši lielo potenciālu.  Pirmais veikals Indijā tika atvērts šī gada  augustā.

Armands Zelčs

Lasīt citus rakstus