Laura Ashley: Interjera nozare Latvijā attīstās, neskatoties uz mazo tirgu un mainīgo nodokļu politiku

Interjera nozare Latvijā attīstās, neskatoties uz to, ka tirgus ir mazs un ir mainīga uzņēmumu nodokļu politika, stāsta Laura Ashley salona vadītāja Dace Svabadniece.

Jau divus gadus pasaulē iecienītais angļu modes un interjera zīmols Laura Ashley klasiskā stila piekritējiem ir pieejams arī Latvijā, taču tagad tas pārcēlies uz jaunām telpām. Līdz ar vērienīgā interjera un dizaina priekšmetu kvartāla DECCO centrs atklāšanu Rīgā pagājušā gada nogalē, interjera nozare Latvijā ir spērusi nopietnu attīstības soli, paverot iespēju vienuviet pulcēt jau atzītus telpu iekārtošanas uzņēmumus, viņa piebilst. Līdz ar interjera nozares attīstību un pārcelšanos no telpām centrā uz dizaina kvartālu uzņēmumam pavērušās jaunas iespējas sasniegt arvien vairāk pašmāju interjera speciālistu un mājas noformētāju.

“Ir aizraujoši vērot to, ka interjera nozare Latvijā attīstās, neskatoties uz to, ka tirgus ir mazs un ir mainīga uzņēmumu nodokļu politika. Pateicoties Decco centrs jaunajam profesionālajam konceptam, kas vienuviet pulcē aptuveni 20 ar mājas noformēšanu saistītus zīmolus, ir atvieglotas sadarbības iespējas gan no mūsu – uzņēmēju puses, gan arī no klientu un sadarbības partneru puses,” stāsta Laura Ashley salona vadītāja Dace Svabadniece.

Latvieši iecienījuši klasisko angļu romantiku interjerā

Angļu interjera zīmols Laura Ashley, kas iekārtojis arī Anglijas karalienes guļamistabu, divu gadu laikā ir iekarojis latviešu sirdis. Šis klasiski romantiskais interjera stils ir allaž aktuāls interjera stila virziens, turklāt šī zīmola pārstāvji ir novērojuši, ka Latvijā šī stila piekritēju ir gana daudz. Romantiskais angļu stils, kam nereti piemīt 19. gadsimta lauku noskaņa, apvienojumā ar mūsdienīgām tendencēm, kļūst arvien populārāks pašmāju interjeros.

Laura Ashley

“Mūsu klienti Latvijā no zīmola sortimenta visvairāk iecienījuši tieši tapetes ar ziedu rakstiem, interesanta risinājuma lampas un spoguļus, kā arī mīkstās mēbeles,” stāsta D. Svabadniece. “Lielu interesi esam novērojuši arī par vēlmi saskaņot viena stila elementus interjerā, piemēram, tapešu ziedu rakstu un krāsu kombinācijas saskaņot ar audumu dekoratīvajiem spilveniem, gultu pārklājiem un aksesuāriem,” turpina salona vadītāja Dace Svabdniece.

Līdzšinējā sadarbība ar interjera dizaineriem zīmolam Laura Ashley galvenokārt ir noritējusi tieši romantisku telpu iekārtošanā. “Ne mazums ir tādu klientu – romantiskā stila cienītāju, kas ik sezonu vēlas atsvaidzināt savu interjeru, kaut vai ar jaunu spoguli vai kādu ziedu rakstos ietērptu aksesuāru. Pateicoties tam, ka zīmols ievēro sezonalitāti savās jaunajās kolekcijās, salonā ik sezonu klienti atrod ko jaunu, bet ar iespēju to pieskaņot jau esošajam iekārtojumam,” pieredzē dalās interjera dizainere Eveli Alliksoon no interjera studijas “E-Design”.

Interjera dizainere Inga Ābola no Dizaina studijas Baltic Interior papildina: “Veidojot interjeru, zīmols Laura Ashley ir bieža izvēle klientiem, kas vēlas savu telpu iekārtot romantiskā stilā, tāpat arī, lai ieviestu interjerā klasiskas un mājīgas nianses. Arī man kā interjera profesionālei nākas saskarties ar klientu prieku, kad viena zīmola ietvaros klienti var iekārtot savu mājokli vienotā stilā, veiksmīgi pieskaņojot aksesuārus citiem interjera elementiem.”

Laura Ashley

No guļamistabas līdz restorānam

Lai arī angļu interjera zīmola Laura Ashley sortimentā ir mājas mēbeles, skaista gultas veļa, mūsdienīgas tapetes un citi ar mājas iekārtošanu saistīti elementi, ne reti tieši šo stilu izvēlas arī mājīgu restorānu un biroju labiekārtošanai. Te talkā nāk zīmola sadarbības partneri interjera dizaineri, kas padomus sniedz uz vietas salonos un izbraukuma vizītēs, piemeklējot klientiem atbilstošus risinājumus visdažādāko interjeru iekārtošanai.

Laura Ashley zīmolam, kura saknes meklējamas Lielbritānijā, ir sena un bagātīga vēsture, kas balstās uz tradicionālām vērtībām – augsta kvalitāte un radošums. Zīmola izveidotāja ir modes dizainere un biznesa sieviete Laura Ašleja no Velsas, kura 1950.gadā pamatā veidoja mēbeļu audumus un pēc desmit gadiem paplašināja biznesu ar apģērbu dizainu un ražošanu. Laura Ashley pirmais veikals tika atvērts tikai 1961.gadā, taču šobrīd zīmola spēku un vērtības atspoguļo veiksmīgi ieviestās franšīzes visā pasaulē. Patreiz zīmolam ir 512 veikali visā pasaulē, no kuriem 303 ir franšīzes turētāji.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus