PARFOIS: Franšīzes atvēršana nav vienkāršs process

Franšīzes devējam noteikti jābūt ar skaidru vīziju un mērķiem, ar augstiem standartiem un izcilu spēju organizēt un plānot darbus, jo franšīžes ņēmēji vadīsies pēc šī parauga, stāsta PARFOIS zīmola vadītāja Baltijā Diāna Čivča.

Franšīzes devējam jābūt arī elastīgam, jo katrai franšīzei ir atšķirīga ģeogrāfiskā atrašanās vieta, pircēju paradumi, prasības, kā arī citi faktori, kuriem jāprot pielāgoties.

Savukārt franšīzes ņēmējam, pēc viņas teiktā, jābūt atvērtam, gatavam izaicinājumiem, apveltītam ar labām saskarsmes prasmēm un noteikti elastīgam. Franšīzes sadarbības modelis prasa lielu pacietību, spēju pielāgoties un konstruktīvi risināt problēmas, jo bieži vien franšīzes devējam un ņēmējam ir atšķirīgi uzskati par to, kā nodrošināt veiksmīgu uzņēmējdarbību.

Latvijas tirgus ir mazs, tas ir piesātināts un varētu pat teikt, ka pārsātināts, jo cilvēku pirktspēja nav tik liela, cik plašs ir piedāvājums. Katra jauna zīmola ienākšana tirgū nozīmē esošo peļņas sadali uz lielāku skaitu tirgotāju, kas neizbēgami noved pie tā, ka kādam ir jāizstājas. Vieta izaugsmei vienmēr ir, jo tirgus nemitīgi mainās – ir zīmoli, kuri nespēj noturēties ilgāk par gadu un pamet tirgu, līdz ar to dodot iespēju kādam citam. Izaicinājums ir noturēt savu pozīciju mainīgajā tirgū. Spēlētāji mainās, bet ja gribas nodrošināt stabilitāti ilgtermiņā, tad ir jābūt līderim kādā konkrētā nišā. Izdzīvos stiprākie, kuri domās par klientu piesaisti un pievienoto vērtību zīmolam. Uz priekšu jāplāno pēc iespējas mazāk iesaistīt cilvēkresursus. Produktam jābūt viegli saprotamam un iekārojamam, ļoti liela nozīme it visā ir tieši vizuālajam noformējumam (Visual Merchandising) jo tas ir pirmais faktors, kas nosaka, vai skatlogs ir pietiekami pievilcīgs, lai vispār tuvotos veikalam, vai ērti un saprotami ir izvietotas preces, uzsver D. Čivča.

Uz jautājumu, cik vienkārši ir izveidot franšīzi Baltijā un kādi ir tālākie uzņēmuma plāni, D. Čivča uzsver, ka Latvijā ir daudz lielāka birokrātija kā Igaunijā – izveidot uzņēmumu kaimiņu zemē ir vieglāk.

“Ar PARFOIS strādājam vairāk nekā 10 gadus, tādēļ jaunas franšīzes atvēršana nesagādā vairs lielus pārsteigumus. Veikala atvēršanas process vienmēr ir satraukumu pilns, jo ir termiņi, kuros jāiekļaujas un tādēļ šis viens mēnesis, kamēr rit būvniecības un iekārtošanas darbi, ir zināms izaicinājums ikvienai iesaistītajai personai. Vienmēr esam piesardzīgi ar nākotnes prognozēm, jo sagatavošanās jaunas franšīzes atvēršanai nekad nav ātrs un vienkāršs process. Tas, ko mēs noteikti gribētu realizēt nākotnē, ir atvērt jaunus veikalus Lietuvā un Igaunijā. Latvijā šobrīd mums ir 4 veikali, Igaunijā,” plānos dalās PARFOIS pārstāve.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus