Padomi, kā motivēt franšīzes ņēmēju ikdienā

Pēc menešiem ilgas plānošanas, apmācībām, tirdzniecības vietas izveides un preču komplektēšanas pienāk diena, kad tiek organizēta tirdzniecības vietas atklāšana. Lieli atklāšanas pasākumi prezentē franšīzes ņēmēja biznesa sākumu un pašu zīmolu, un to ir vērts nosvinēt. Tomēr – kā franšīzes devējam rīkoties, kad pirmā eiforija ir pārgājusi, un franšīzes ņēmējs sāk ieiet ikdienas ritmā – vai ļaut darboties pilnībā viņam pašam, vai tomēr motivēt un iedvesmot arī turpmāk?

Šajā blogā apkopoti pieci padomi, ko darīt franšīzes devējam, kā motivēt franšīzes ņēmēju darboties produktīvi.

1. Uzsver galvenos biznesa izaugsmes etapus.

Vienalga, cik lielā mērā franšīzes ņēmējs ir sagatavojies, ikdienas uzņēmuma vadības darbi var radīt rutīnu. Franšīzes bizness ir ilgtermiņa attiecības ar zīmolu, un ikvienam biznesam ir dabiskie cikli, kas ietver kāpumus, kritumus un pagrieziena punktus. Uzņēmuma atklāšanas brīdi var salīdzināt ar kāzām, taču būtiskāk ir tas, kā franšīzes ņēmējs pret ikdienas darbiem izturas tad, kad ballīte jau ir garām. Ir būtiski atgādināt franšīzes ņēmējam, ka izaugsme rodas posmveidīgi, nevis apļveidīgi, un izaugsmi var sasniegt, ikdienas liekot pamatus.

2. Jānosaka ikdienas mērķi.

Lai kļūtu par veiksmīgu franšīzes ņēmēju, nepieciešami primārie mērķi, un tie jānosaka kā svarīgāki par citiem. Būtiskākais sākotnēji ir sasniegt minimālos mērķus, lai spētu apmaksāt rēķinus.

Ik dienu, nedēļu un mēnesī sasniedzot pamatmērķus, franšīzes ņēmējs iekļaujas organizācijas struktūrā un tas veicina ilgtermiņa plānošanu, kas ir pamats, lai veiksmīgi sasniegtu nākamo lielo pagrieziena punktu un audzētu pārdošanas apjomus.

3. Ja netiek sasniegti mērķi, jāmeklē cēloņa sakne.

Ja franšīzes ņēmējs regulāri nesasniedz mērķi, ir laiks pārrunām, kādēļ tas notiek. Franšīzes ņēmēji dažreiz no lielā uzdevumu daudzuma apjūk, un tie aizēno būtiskākās aktivitātes – pārdošanas veicināšanu, taču sakne var būt vēl kas cits. Katram franšīzes ņēmējam ir savas spēcīgās puses, un, ja viens no būtiskākajiem pārdošanas uzdevumiem nesakrīt ar viņa dabiskajām spējām, viņam var rasties diskomforts, kas rezultējas neveiksmē. Piemēram, ja kādam no franšīzes ņēmējiem nepatīk zvanīt un pārdot pa telefonu, taču tas ir būtisks faktors, lai piesaistītu klientus, tam jāpievērš uzmanība. Tikai viens kavēklis var veicināt bankrotu.

4. Palīdzi izveidot pozitīvus ieradumus.

Labākais veids, kā veicināt mērķu izpildīšanu, ir pārvērst tos par ikdienas uzdevumiem. Kad franšīzes ņēmēji pierod pie darbībām, kas jāveic katru dienu un tie kļūst par ikdienas ieradumiem, darbs kļūst strukturizētāks un vienkāršāk izdarāms. Kad lieli stūrakmeņi veidojas no mazākām darbībām, cilvēks jūtas komfortabli.

5. Nepieņem aizbildinājumus.

Ja franšīzes modelis strādā un ir pārbaudīts citās vietās, nav attaisnojuma, kādēļ tas nestrādā kādā citā vietā. Tas var būt diezgan strikti teikts, taču lielākoties tā ir patiesība. Katra franšīzes ņēmēja darbs ir izkāpt no slinkuma, ikdienas darbiem piešķirt prioritāti un noteikt uzdevumu izpildes laika limitus.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus