Reputācija ir svarīgs franšīzes biznesa veiksmes faktors

Viens no veiksmīga franšīzes biznesa pamatiem ir laba reputācija. Var teikt, ka reputācija ir priekšstats, kas citu cilvēku acīs ir izveidojies par konkrēto uzņēmumu. Potenciālie franšīzes ņēmēji arī ir tikai cilvēki, un viņu uzmanību piesaista tieši veiksmes stāsti. Citu piedzīvotās pieredzes faktors spēlē milzīgu lomu, jo to ir iespējams attiecināt uz sevi – ja kādam jau ir paveicies ar šo franšīzi, kādēļ lai nepaveiktos man. Pozitīvas publikācijas, ziņas vai klientu komentāri par uzņēmumu franšīzes ņēmēja acīs to padarīs pievilcīgāku. Arī jaunumi ziņās par franšīzes devēja darbinieku sasniegumiem uzlabos reputāciju un būs kā labs papildus faktors franšīzes pārdošanas un reklāmas stratēģijai. Tāpat nevar aizmirst video un televīzijas pārraides, kā arī publikācijas laikrakstos. Ja franšīzes devējam šāda veida publicitātes nav vispār vai tā nav pietiekama, ir vairāki veidi, kā to panākt. Daudz ko no tā, ko ikdienā lasām vai redzam medijos, rada sabiedrisko attiecību cilvēki – šādu mērķu dēļ arī viņi tiek algoti. Viņi raksta preses relīzes un sūta tās medijiem. Taču informāciju medijiem var izsūtīt arī pats franšīzes devējs, iesaistot, piemēram, mārketinga nodaļu. Nepieciešams sagatavot informāciju par savu biznesu, piemēram, finanšu rezultātiem, jaunākajiem sasniegumiem vai citiem jaunumiem un nosūtīt to medijiem, kuri varētu to publicēt. Šo metodi ir vērts pamēģināt, jo pūles var atmaksāties. Medijiem ir jaaizpilda vieta, un arī viņi vēlas atbalstīt jaunu biznesu, kas nākotnē var kļūt par viņu reklāmdevēju.

Vēl viens veids, kā reklamēt biznesu, ir regulāri skenēt un publicēt mājaslapā lielāko laikrakstu un žurnālu publikācijas vai atziņas, kas attiecas uz franšīzes devēja pārstāvēto koncepciju vai nozari. Ja franšīzes devējam pieder veģetārā restorāna bizness, un viņš televīzijā redz interviju, kas attiecas uz šo segmentu (piemēram: „Pētījumi liecina, ka veģetārās diētas ir veselīgākās un ļauj ātrāk samazināt svaru”), tad būtu ieteicams dabūt šīs intervijas kopiju un publicēt to.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus