Kas nosaka franšīzes biznesa panākumus?

Patlaban franšīzes bizness pasaulē piedzīvo strauju izaugsmi un tas kļūst aizvien populārāks uzņēmējdarbības veids. Ir saprotams, ka ikvienas franšīzes sistēmas mērķis ir attīstība un izaugsme, taču ne visi gūst panākumus. Tāpat, arī starp veiksmīgajiem franšīzes uzņēmumiem vieniem veicas labāk nekā citiem.

Kas rada šīs atšķirības?

1. Pareizs biznesa modelis.

Atšķirību var radīt veids, kā uzņēmums vērtē klientu un konkurentus. Kompānijas piedāvājums var variēt – tas piedāvāt lētāku cenu nekā konkurentiem, bet zemāku kvalitāti klientiem, fokusēties uz daudzveidīgu preču klāstu, piedāvāt augstvērtīgākus, bet dārgākus produktus vai ko citu.

2. Biznesa apmēri.

Izmaksu efektivizācija komplektā ar nozīmīgiem pārdošanas apjomiem standartizētā piedāvājumā – jo lielāki ir pārdošanas apjomi, jo mazāka produkta pašizmaksa.

3. Darbības sfēra.

Izmaksu efektivizācija kombinācijā ar dažādu produktu pārdošanas apjomiem. Jānodefinē, vai piedāvājums būs diferencēts, vai fokuss būs uz vienu galveno produktu.

4. Atrašanās vieta.

Sākot strādāt konkrētā vietā, ir būtiski, kāda tajā ir konkurence un pieprasījums, tādēļ pirms tirdzniecības vietas atvēršanas nepieciešams veikt konkrētās vietas analīzi. Ja vieta būs laba, tā veicinās pārdošanas apjomu pieaugumu un lielāku aktīvu atdevi.

5. Tirgus piesātinājums.

Jo mazāk kompāniju – konkurentu būs konkrētajā tirgū, jo lielāka būs vieta izaugsmei, atverot jaunus veikalus.

Panākumus gūstoša franšīze sāk ar pareizā biznesa modeļa izveidi, tad turpina, izvēloties labāko sfēru un piedāvājumu, kas tiek sniegts pareizajās atrašanās vietās, kamēr sasniedz optimālo tirgus piesātinājuma līmeni.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus