Kas jāzina lai kļūtu par spēcīgu franšīzes devēju?

Franšīzes devējam ir jāizveido bizness tā, lai franšīzes ņēmējam to būtu viegli vadīt citā atrašanās vietā, pielietojot sistēmas, ko izveidojis un attīstījis franšīzes devējs. Tāpat, lai iekarotu jaunus tirgus, franšīzes devējam ir jāizpēta konkrētās valsts likumdošana, lai tajā varētu sākt darbību.

Sākotnēji vajadzētu izanalizēt, vai biznesa koncepcija ir pelnītspējīga vairākās vietās, nevis tikai tur, kur atvērta pirmā tirdzniecības vieta. Ja vienā vietā bizness ir ārkārtīgi ienesīgs, tas negarantē, ka tas gūs panākumus citur, jo atšķirsies dažādi faktori – demogrāfiskais stāvoklis, konkurence un citi.

Tāpat būs nepieciešama biznesa koncepcija, kas ir viegli atveidojama. Ja franšīzes devējs nespēs izveidot franšīzes rokasgrāmatu un biznesa modeli tā, lai franšīzes ņēmējs var nākt un neilgā laikā atvērt jaunu tirdzniecības vietu, būs grūti attīstīt biznesu. Savukārt, ja atvērtas pirmās tirdzniecības vietas un tās spēj izpildīt noteiktos mērķus, tā ir laba zīme, ka franšīzei ir potenciāls attīstīties un augt.

Ikvienas franšīzes sistēmas panākumus ietekmē atpazīstams zīmols, kas vilina klientus sadarboties tieši ar konkrēto uzņēmumu. Franšīzes identitāte ir daļa no panākumiem, tādēļ tā ir jāaizsargā, reģistrējot preču zīmi. Tāpat vēlams piedomāt pie kreatīva un oriģināla zīmola koncepcijas risinājuma. Tas ļaus efektīvāk konkurēt ar citiem uzņēmumiem un padarīs franšīzes devēja zīmolu atšķirīgu no citiem.

Franšīzes sistēmu izveidot nav viegls darbs, tas nav arī lēti, un dažkārt franšīzes devēji sākotnēji vēlas ietaupīt, taču dažkārt tādējādi pieļauj kļūdas, neizdarot visus nepieciešamos darbus, lai varētu sākt strādāt un piesaistīt franšīzes ņēmējus. Lai izveidotu informatīvu un kvalitatīvu rokasgrāmatu, kā arī apmācību programmu, ir jānosaka dažādi uzņēmuma standarti, kas nodrošina kvalitāti. Tāpat sākotnēji ir jāveic konkurentu izpēte.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus