Kāda veida franšīzi iegādāties?

Kad pieņemts lēmums, ka franšīzes bizness būtu piemērotākais uzņēmējdarbības veids, topošajam franšīzes ņēmējam ir jāizvērtē, kāda veida franšīzi iegādāties. Šo lēmumu pieņemt nav viegli, jo ar to būs jādzīvo tik ilgi, kamēr vien franšīzes ņēmējam šis bizness piederēs. Tādēļ vai nu franšīzes biznesam jābūt tādam, kas atbilst franšīzes ņēmējam vai jomai, kurā viņš strādā vai arī rada interesi uzzināt par šo sfēru daudz vairāk. Lai dotos pareizajā virzienā, sākotnēji būtu jāatbild uz sekojošiem jautājumiem:

1. Kādās nozarēs es esmu darbojies un kāda ir mana pieredze tajās?

Lai sāktu franšīzes biznesu kādā jomā, nav obligāti jābūt pieredzei šajā nozarē, taču tas noteikti atvieglos uzsākt uzņēmējdarbību, ja franšīzes ņēmējs sāks darboties jomā, ko viņš pārzina, jo savādāk papildus laiks būs jāvelta, lai iepazītos ar nozari.

2. Kas manī rada entuziasmu?

Varbūt topošais franšīzes ņēmējs ir nostrādājis par grāmatvedi un doma par šīs jomas uzņēmumu izraisa viņā riebumu, savukārt ideja par fitnesa kompāniju raisa pozitīvas emocijas. Kaislība un entuziasms ir būtiska biznesa sastāvdaļa, tādēļ ir svarīgi, lai franšīzes ņēmējs redzētu sevi strādājam šajā nozarē pārskatāmā nākotnē.

3. Cik ļoti es vēlos būt iesaistīts?

Ikvienam biznesa īpašniekam var atrast piemērotu franšīzes tipu. Ja uzņēmējs vēlas vadīt franšīzi vienatnē, tad jāizvēlas franšīzi, ko var strādāt no mājas vai neliela biroja, savukārt, ja labāk patiktu nolīgt menedžeri un biznesu uzraudzīt, tad piemērotāks būtu franšīzes uzņēmums, kas strādā pārtikas vai mazumtirdzniecības nozarē.

4. Kas ir tas, kādēļ man patīk šis bizness?

Pirms parakstīt franšīzes līgumu, ieteicams apmeklēt dažas konkrētā uzņēmuma tirdzniecības vietas, lai aplūkotu, kā tās izskatās realitātē – kādi ir klienti, cik apmeklēta ir tirdzniecības vieta, jo iespējams, vieta būs pārāk skaļa/klusa konkrētajam uzņēmējam.

5. Kas ir manas stiprās puses?

Šis aspekts jāizvērtē, lai atrastu piemērotāko franšīzes biznesu. Iespējams, franšīzes ņēmējs labāk saprotas ar jauniešiem vai tieši otrādi – ar vecākiem cilvēkiem? Varbūt viņam patīk daudz komunicēt ar klientiem vai pilnīgi pretēji – nevēlas aktīvu komunikāciju ar klientiem?

6. Kas patlaban ir modē?

Kaut arī nevajag skriet pakaļ visām modes tendencēm, nav slikti izvērtēt, kādas tās patlaban ir, lai saprastu, kāds būs pieprasījums pēc uzņēmuma piedāvātajām precēm. Ik pa laikam tirgū parādās kāds produkts, kas slavu gūst aizvien vairāk valstīs, tādēļ ir būtiski izvērtēt pieprasījuma tendences.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus