Kā veidot spēcīgas attiecības ar franšīzes biznesa partneriem?

Atzinība nozarē un franšīzes bizness, kas sastāv no daudzām tirdzniecības vietām, ir spēcīgi rādītāji tam, ka franšīzes devēja sistēmā pastāv laba prakse un uzņēmums darbojas veiksmīgi. Cits veids, kā apstiprināt savus panākumus, ir vienkārši uzdot jautājumu franšīzes ņēmējam, vai viņš to visu vēlētos paveikt vēlreiz? Tiesa gan, sākotnēji franšīzes devējam ir jānopelna tiesības un jāieņem tāds statuss, lai viņu uztvertu nopietni brīdī, kad viņš uzdod šo jautājumu. Lai veidotu pozitīvas atmiņas un pieredzi kopā ar visiem franšīzes ņēmējiem un partneriem, vajadzētu apdomāt visus saskarsmes veidus – pat tos, kas nereti šķiet elementāri, piemēram, runājot pa tālruni vai sazinoties pa epastu. Vajadzētu pajautāt sev: kā es kontaktējos ar franšīzes ņēmējiem Facebook? Kā es atrodu franšīzes ņēmējus LinkedIn diskusiju grupās? Vai es lepojos ar to, kā sevi izpaužam šajās platformās? Daudzi teiks, ka šis ļoti labi darbojas teorijā, bet ne praksē. Tomēr vajadzētu apdomāt, kas notiktu, ja ikviens šis saskarsmes punkts tiktu uztverts kā papildus iespēja radīt jaunu, pozitīvu iespaidu par sevi. Kā tas mainītu sistēmas kultūru? Kā tas palīdzētu augt?

Šoreiz apskatīsim galvenos punktus, kas var radīt neaizmirstamu pozitīvu pieredzi franšīzes organizācijā.

  1. Saprast patieso savstarpējo franšīzes attiecību jēgu un garu. To vajadzētu izrādīt, kontaktējoties ar franšīzes ņēmējiem;
  2. Visos līmeņos attīstīt pareizu kultūru. Šis prasa laiku un apņemšanos, turklāt ļoti labi parāda, kā šajā organizācijā ik dienas attiecas pret cilvēkiem, vienalga, vai tie būtu franšīzes ņēmēji, darbinieki, piegādātāji vai citi;
  3. Veicināt uz patiesību, uzticību un caurspīdīgumu balstītu vidi, radot divvirzienu komunikāciju – tas ir stūrakmens, lai izveidotu pareizo kultūru.
  4. Veidot franšīzes sistēmu kā ģimeni. Uztveriet to kā ģimeni, taču saprotiet, ka tā tomēr nav tipiska ģimene, tomēr būtisks ir abpusējs respekts.
  5. Veidot tādu vidi, kas vērsta uz pelnītspēju un izaugsmi, turklāt tā, lai visas franšīzes līgumā ietvertās puses fokusētos uz kopīgiem mērķiem. Visiem jādzied vienbalsīgi, līdz ar to jāpārliecinās, lai visi zinātu «dziesmas vārdus».
Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus