Kā izvēlēties īsto kompāniju piesātinātā franšīzes sektorā?

Ja topošais franšīzes ņēmējs ir nolēmis ieiet sektorā, kurā ir ļoti daudz uzņēmumu, nereti sagādā pūles izvērtēt, kuru no šīm kompānijām izvēlēties. Piemēram, ja franšīzes ņēmējs lūkojas uz picērijas franšīzi, šajā tirgus sektorā ir simtiem izvēļu gan no ārvalstu, gan vietējā piedāvājuma puses. Tāpat tuvākajā teritorijā noteikti atradīsies kāda picērija un konkurence būs asa. Kā izvēlēties pareizo?

Sākotnēji uz katru franšīzi vajadzētu palūkoties no mazā biznesa īpašnieka aspekta. Ja franšīzes ņēmējs uz kompāniju lūkosies ar patērētāja acīm, rezultāts ne vienmēr tiks sasniegts, jo jau sākumā ir jāredz potenciālais darbības apjoms, rādītāji, mārketinga faktori. Tāpat vajadzētu pajautāt franšīzes devēja pārstāvjiem, kā viņi palīdz meklēt franšīzes ņēmējam klientus.

Pēc tam franšīzes ņēmējam vajadzētu pajautāt franšīzes devējam, kā viņu piedāvātais bizness atšķiras no citem. Ja iespējams, var aptaujāt arī jau esošos franšīzes ņēmējus par šo pašu jautājumu un vai minētie faktori tik tiešām viņus atšķir no konkurentiem. Ikviens cilvēks mūsdienās saņem neskaitāmus mārketinga materiālus, un ir būtiski zināt, vai kompānija patērētājus spēj pārliecināt izmantot savu piedāvāto produktu.

Arī franšīzes ņēmēju apmeklējums un sarunas ar viņiem var palīdzēt pieņemt pareizo lēmumu.

Mūsdienās ļoti daudz informācijas var atrast Google. Internetā iespējams sameklēt savādāku informāciju par kompāniju, nekā tā sniedz pati, piemēram, franšīzes ņēmēju, darbinieku vai klientu atsauksmes un citas ziņas par franšīzes devēju.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus