Kā izvēlēties piemērotu vietu franšīzei?

Izvēlēties piemērotu atrašanās vietu ir būtisks faktors ceļā uz panākumiem franšīzes biznesā, īpaši, ja tas ir saistīts ar mazumtirdzniecību.

Tādēļ franšīzes ņēmējam sākotnēji ilgi un cītīgi ir jādomā, jāvērtē un jāpēta, vai tuvākajā apkārtnē ir pieejama piemērota vieta, kur atvērt tirdzniecības vietu. Kā saprast, vai vieta ir laba un ļaus gūt panākumus?

Pirmkārt, būtu jāizveido klienta profils. Franšīzes devējs sniegs informāciju par tirgu un konkurences raksturojumu. Kad franšīzes ņēmējam ir izveidots mērķa klienta profils, tas var palīdzēt izveidot kritērijus, kur jāatrodas tirdzniecības vietai. Bieži vien franšīzes ņēmēji meklē tādas atrašanās vietas, kur ik dienas ir pēc iespējas vairāk cilvēku, jo ir loģiski – jo vairāk cilvēku iet gar tirdzniecības vietu, jo lielāks skaits tajā iepirksies. Tomēr ne vienmēr tā ir taisnība. Apkārtnē var atrasties mazāk cilvēku, taču rezultāti būs augstāki, ja tajā atradīsies lielāka proporcija mērķa klientu.

Ņemot vērā, ka no franšīzes ņēmēja panākumiem būs atkarīga arī franšīzes devēja veiksme, parasti viņš palīdz ar vietas atrašanu. Franšīzes devējam ir ļoti daudz informācijas par to, kas vislabāk der konkrētajam zīmolam. Tāpat daudzi franšīzes devēji nosacījumos iekļauj punktu, kas franšīzes ņēmējam liek atrasties konkrētā teritorijā, ko tas apstiprinājis.

Daudzām lielāka izmēra franšīzes kompānijām pat ir sava nekustamo īpašumu nodaļa vai vismaz sadarbība ar nekustamā īpašuma aģentiem, kuri var palīdzēt atrast labu vietu.

Kad ir izveidots klienta profils un ir aptuvena ideja pat piemērotāko atrašanās vietu, vajadzētu izanalizēt atbildes uz vairākiem jautājumiem:

  1. Kad šeit ir lielākā cilvēku plūsma? Vai tā atkarīga no transporta vai cilvēki šeit iet garām pastāvīgi?
  2. Kāda ir satiksme ap šo vietu? Vai cilvēki var novietot automašīnu bez problēmām? Pat, ja tirdzniecības vieta it kā varētu šķist pieejama, varbūt cilvēki izvēlēsies attālāku vietu, kur var piekļūt labāk vai novietot automašīnu bez maksas?
  3. Vai autostāvvietā ir pietiekams skaits vietu? Ko jūs darīsiet sastrēguma stundās? Tas ir būtiski arī uzņēmumiem, kuri piedāvā, piemēram, kafiju, un kuros nepieciešams vairāk vietas no rītiem, kā arī rudenī un ziemā.
  4. Kādi uzņēmumi ir tuvumā? Vai tie papildina jūsu franšīzi? Piemēram, ja atverat frizētavu, masāžas salons tuvumā varētu būt piemērots, jo tam ir līdzīga klientu bāze. Tomēr, piemēram, bārs bērnudārza tuvumā varētu nebūt laba doma. Tāpat svarīgi ir, vai tuvumā atrodas kāds lielveikals, uz kuru brauc daudz cilvēku, kuri varētu izmantot arī jūsu uzņēmuma pakalpojumus.
  5. Vai šī vieta ir finansiāli izdevīga? Nekustamais īpašums bieži vien izmaksā visvairāk, taču, ja vieta ir ļoti laba, tas ir tā vērts.
Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus