Franšīzes ņēmēju apmācības ir pamats veiksmīgai darbībai

Sākotnējās un regulārās apmācības nepārprotami ir ieguvums, kļūstot par franšīzes ņēmēju, – pretstatā privātajam biznesam. Daudzi franšīzes devēji nodrošina ļoti labas apmācības tehniskajos un darbības aspektos, jo tas ir tieši tas, ko viņi vislabāk zina – kā vadīt restorānu, picēriju vai ko citu. Taču daudzi franšīzes ņēmēji pirms tam nav vadījuši nekāda veida biznesu, līdz ar to viņiem nepieciešamas plašākas apmācības nekā tikai biznesa pamati.

Sākotnējo apmācību laikā, vienalga, vai tās notiek kādā speciālā telpā, kompānijas birojā vai cita franšīzes devēja pavadībā, parasti seko rokasgrāmatas struktūrai un dod labu pamatu zināšanām un prasmēm, kas franšīzes ņēmējam būs nepieciešamas. Tas var aizņemt, sākot no dažām dienām līdz mēnešiem, atkarībā no iesaistītā biznesa modeļa sarežģītības, taču tas ir tikai sākums. Ir jābūt arī regulārajām apmācībām, kā arī īpašām programmām jaunu produktu un metožu ieviešanai. Tas, kur šīs apmācības notiek un kas par to maksā – tas atkarīgs no konkrētā franšīzes devēja.

Apmācību pasniedzēji parasti tiek izvēlēti no franšīzes devēja darbinieku vidus, taču ir jāatceras, ka ne vienmēr tas cilvēks, kurš labi prot savu darbu, būs arī labs pasniedzējs. Arī tam jābūt īpašām prasmēm.

Daudzi franšīzes devēji apmācību laikā ļoti maz aptver tādas tēmas kā biznesa plānošana, budžeta veidošana, naudas plūsmas sapratne, darbinieku vadība un drošības tēmas, taču tas būtu nepieciešams, jo franšīzes ņēmējam bieži vien arī šīs tēmas sagādās grūtības.

Līdz ar to secinājums ir viens – franšīzes devējam jānodrošina instrumenti, bet franšīzes ņēmējam tie jāizmanto. Lai palielinātu panākumus franšīzes devējam regulāri jārīko franšīzes ņēmēju apmācības.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus