Paplašinot biznesu sākumā jāapgūst tuvāku valstu tirgus

Vienalga, vai franšīze darbu sākusi nesen vai tās darbība jau ir plaša mēroga, uzņēmumam agri vai vēlu nāksies apgūt jaunus un, iespējams, arī, attālus tirgus. Ja darbu jaunā tirgū sāk no nulles, kompānijai būs jāidentificē vietējo sadarbības partneru vēlmes un jāpārliecina viņi, ka koncepts veiksmīgi strādās tirgū, kur par to vēl nekas nav zināms.

Franšīzes kompānijas meklē jaunus tirgus dažādu iemeslu dēļ, piemēram, esošajā tirgū uzņēmums jau ir sasniedzis pietiekami lielus apjomus un iekarojis noteiktu tirgus daļu, līdz ar to ir grūti to palielināt, tādēļ nepieciešami jauni izaicinājumi un tirgi, lai uzturētu izaugsmi. Vienalga, kāds būtu mērķis ieiet jaunā tirgū, franšīzes devējam būs jāsastopas ar vairākiem izaicinājumiem. Daudzi veiksmīgi franšīzes devēji jaunos tirgos ieiet saskaņā ar izveidotu plānu. Tāpat labākās franšīzes kompānijas veido un attīsta izaugsmes stratēģiju saskaņā ar faktoriem, kas ir raksturīgi konkrētajam tirgum. Tā, piemēram, tirgos, kur ir asa konkurence, franšīzes devējam nāksies strauji iekarot šo vietu. Tāpat cenu politiku un ienākumus kādā konkrētā reģionā ietekmēs demogrāfiskā situācija, klimats, konkurenti un muitas procedūras, un pirms jaunas teritorijas iekarošanas nepieciešams apsvērt jautājumus, kas attiecas uz piegādes, loģistikas un atbalsta kanālu izveidi. Tādēļ jaunākiem franšīzes devējiem parasti sākumā būtu ieteicams izvēlēties jaunus tirgus, kas ir tuvu mājvietai. Šos tirgus apkalpot ir vieglāk – arī sniedzot atbalstu franšīzes ņēmējiem, jo pie tiem ir viegli un ātri nokļūt, kas var veicināt straujāku franšīzes attīstību. Tā kā jaunās tirdzniecības vietas būs tuvāk, arī izmaksas saistībā ar tām būs mazākas – aviobiļetes būs lētākas, kā arī mazāk laika tiks patērēts ceļojot, būs labākas iespējas palīdzēt jaunajam sadarbības partnerim, kas var veicināt franšīzes uzņēmuma finanšu rezultātu uzlabošanu. Arī zīmols būs atpazīstamāks tuvākajos tirgos, nevis tālos un nezināmos. Pat lielākiem franšīzes uzņēmumiem lielākoties tiek rekomendēts sākotnēji aptvert noteiktu teritoriju tuvākajā apkārtnē šo pašu iemeslu dēļ un tad skatīties uz tālākām valstīm.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus