Franšīze piemērota gan maza, gan milzīga biznesa izveidei

Viena no franšīzes spēcīgajām pusēm ir tāda, ka tā nodrošina plašu izvēles klāstu cilvēkiem, kuri vēlas atrast iespēju piepildīt savus finanšu mērķus un biznesa vīzijas, vienalga, vai šie plāni būtu konservatīvi un piesardzīgi vai grandiozi. Franšīzes bizness ļauj uzņēmējam būvēt savu bagātību dažādos apmēros, ņemot vērā biznesa lielumu, kādu viņš vēlēsies nākotnē attīstīt. Daži uzņēmēji vēlas kļūt par vienas picērijas īpašniekiem un pelnīt tikai tik daudz, lai pietiktu segt izdevumus un paliktu pāri nedaudz naudas, savukārt citi vēlas atvērt 300 picērijas. Šīs abas iespējas piedāvā franšīzes bizness.

Pirms izvēlēties sev piemērotāko franšīzi un noslēgt līgumu, ikvienam potenciālajam franšīzes ņēmējam jāizpilda mājasdarbs. Ja, piemēram, uzņēmums piedāvā franšīzi tikai mazā tirgū, bet lielos tirgus taupa savu tirdzniecības vietu atvēršanai, tas varētu būt slikts signāls potenciālajiem franšīzes ņēmējiem. Līdzīgi ir arī, ja uzņēmums ierobežo franšīzes ņēmēju izaugsmes potenciālu, nosakot limitu tirdzniecības vietu atvēršanai. Tādēļ pirms līguma slēgšanas franšīzes ņēmējam ir jāsaprot, cik viņa apetīte būs liela, un vai šī franšīze ļaus augt vai palikt mazam.

Pastāv uzņēmumi, kuri veicina to, lai veiksmīgākiem franšīzes ņēmējiem ir iespējams atvērt jaunus veikalus konkrētā reģionā vai tirgū, savukārt ir arī tādi uzņēmumi, kas liek augt franšīzes ņēmējiem straujāk, nekā ļauj to kapacitāte.

Arī maza biznesa kārotājiem ir iespēja ieiet franšīzes biznesā, kaut arī franšīzes bizness ir vērsts uz izaugsmi. Kāds no franšīzes ņēmējiem vēlēsies vienu tirdzniecības vietu, bet kāds cits – desmit vai 100 tirdzniecības vietas. Līdz ar to franšīzes devējam ir jāsaprot, ka viņa kopējās sistēmas izaugsme ir kombinācija no franšīzēm, kas sastāv no vienas tirdzniecības vietas, gan vairākām. Galvenais, lai abas puses zina par otras puses gaidām, stratēģiju un prognozēm.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus