Cik strauji sākotnēji audzēt franšīzes biznesu?

Franšīzes devējam, sākot biznesu, nevajadzētu par katru cenu steigties atrast jaunus franšīzes ņēmējus, pirmajā gadā strauji audzējot to skaitu. Pirmajā gadā vērts slēgt līgumu ar 2-3 franšīzes ņēmējiem un nākamajā gadā to skaitu palielināt līdz 7-10 franšīzes ņēmējiem. Šādā veidā būs iespējams paplašināt biznesu, taču to darīt tādā tempā, lai franšīzes devējs spētu sekot līdzi notiekošajam.

Tāpat ir daži ieteikumi, ko vajadzētu apdomāt pirmajā gadā, kad nolemts uzsākt franšīzes biznesu.

Kārtīga struktūra.

Sākotnēji ir jāizveido piemērota biznesa un operacionālā struktūra, kas atbilst visiem likumiem, lai veidotu veiksmīgu biznesu. Nepieciešams laicīgi reģistrēt un sakārtot visus dokumentus, lai tad, kad sākas sarunas ar franšīzes ņēmējiem, nebūtu laiks jātērē tādu dokumentu reģistrācijai, ko varēja izdarīt iepriekš.

Labs novērtējums un monitorings ļauj veidot veiksmīgu franšīzes sistēmu.

Liela daļa franšīzes ņēmēju, kas pieteiksies, nebūs piemēroti sadarbības partneri, tādēļ būtu jāveic padziļināta analīze un kārtīgi jāizvērtē ikviens pretendents.

Franšīzes biznesa pārdošanas principa izpratne.

Franšīzes tirgus ir pilns ar franšīzes biznesa piedāvājumiem, un ir daudz kompānijas, kas sevi reklamē, piesaistot franšīzes ņēmējus. Vidējais franšīzes ņēmējs apskata 6-12 franšīzes kompānijas vienlaicīgi. Tādēļ ir jāsaprot, kāds būs potenciālais sadarbības partneris un jāspēj piedāvāt viņam tas, ko citi nepiedāvā.

Ir vērts nodalīt franšīzes devēja darbību no pārdošanas.

Sākotnējās pārdošanas sarunās pats kompānijas vadītājs vai īpašnieks var nepiedalīties. Ja kāds zvana uz uzņēmumu un uzreiz piekļūst īpašniekam, tas samazina uzņēmuma vērtību, jo īpašnieks šķiet pārāk pieejams. Biznesa īpašniekam jāpiedalās pēdējās sarunās ar franšīzes ņēmēju pirms līguma slēgšanas, nevis pirmajās. Ja kompānijai nepietiek resursu papildus darbinieku pieņemšanai, ir iespēja to izmantot kā ārpakalpojumu.

Franšīzes devējam jābūt konsekventam.

Lai sāktu gūt ievērojamu peļņu, franšīzes sistēmai jāstrādā vairākus gadus. Lielākoties tā darbojas pēc sniega bumbas principa, gūstot panākumus un peļņu, turklāt jauni franšīzes ņēmēji nereti piesakās pēc tam, kad par kompāniju dzirdējuši no kāda cita. Ienākumi aug, palielinoties franšīzes ņēmēju maksājumiem, taču pirmais gads franšīzes biznesam būs lēns un būs vajadzēs ieguldīt pūles mārketingā un pārdošanā, lai padarītu zināmu šo biznesu.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus