Atbalsta sistēmas franšīzes ņēmējam

Doma kļūt par franšīzes ņēmēju iepriecina, un tās pozitīvās puses ir iespēja vadīt savu biznesu, taču tajā pašā laikā saņemt atbalstu no jau izveidota uzņēmuma un zīmola. Tādēļ, ja izdodas atrast īsto un atbilstošāko franšīzi, daļa ikdienas darbību pašam franšīzes ņēmējam nebūs no jauna jāizdoma – sistēmu jau būs izveidojis franšīzes devējs. Franšīzes ņēmējs saņems sākotnējās apmācības saistībā ar franšīzes uzņēmuma ikdienas darbībām, mārketingu, pieeju infrastruktūrai, kā arī citu informāciju. Tāpat franšīzes dēvējs pēc franšīzes ņēmēja darbības uzsākšanas nodrošinās regulāras apmācības. Šis ir labs variants, kā veidot biznesu, taču ne visi franšīzes devēji nodrošina vienādu atbalstu saviem sadarbības partneriem un tas nav garantēts. Līdz ar to, pirms slēgt darījumu ar nākotnes partneri, vajadzētu pārbaudīt, vai viņš sniegs nepieciešamo atbalstu.

Uzmanību vajadzētu pievērst sekojošiem atbalsta aspektiem, lai, uzsākot uzņēmējdarbību, netiktu iemests biznesa virpulī nesagatavojies:

Sākotnējās apmācības. Franšīzes ņēmējām jāpārliecinās, vai un kāda ir franšīzes devēja piedāvātā apmācību programma, sākot biznesu, lai būtu iespējams apgūt dažādus jaunā biznesa knifiņus.

Regulārās apmācības. Nereti franšīzes ņēmēji iekrīt šajā jautājumā, jo lielāku uzmanību pievērš sākotnējām apmācībām, nedomājot par nākotnes regulārajām apmācībām, taču arī tās ir ļoti būtiskas. Tādēļ vajadzētu pārliecināties, vai franšīzes devējs piedāvā regulāras tikšanās ar korporatīvo vadību, sanāksmes vai apmācības.

Atbalsta programma. Lai šo pārbaudītu, viens no labākajiem veidiem ir parunāties ar jau esošajiem franšīzes ņēmējiem. To iespējams darīt, sarunājot tikšanos klātienē, diskutējot forumos, kā arī citādos veidos.

Mārketinga materiāli. To esamība ļaus ietaupīt gan laiku, gan naudu, kas būtu jāvelta, lai tos veidotu no jauna.

Attīstības programmas. Pirms līguma slēgšanas tikšanās laikā ar franšīzes ņēmēju ir vērts pajautāt, kā viņš tiek galā ar izmaiņām nozarē, konkurentu analīzi un citiem ar to saistītiem jautājumiem, kas skar nākotnes attīstības perspektīvas, lai uzturētu izaugsmi un veicinātu uzņēmuma paplašināšanos.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus